کف کاذب و مزایای آن

کف کاذب و مزایای آن در دیتاسنتر

علت استفاده از کف کاذب در دیتاسنتر چیست؟

اگر مقداری به دیتاسنترها توجه کرده باشید، حتما متوجه شده اید که اکثر زیرساخت های مورد استفاده برای اجرای آن ها از جنس کف کاذب است و همین سبب می شود تا کف بیش از حد معمول بالا برود. اما شاید کاربرد دیتاسنتر را ندارید. برای توضیح دیتاسنتر باید بگوییم به فضایی که در میان یک سطح ایجاد می شود و این امکان را فراهم می کند تا کابل ها و سیم کشی ها راحت تر راه ارتباطی را بر قرار نمایند گفته می شود. در این میان استفاده از کف کاذب باعث می شود تا فضایی مناسب برای انتقال هوا به همه رک ها ایجاد شود. بر اساس استانداردهای موجود، باید کف کاذب با چند اینچ فاصله نصب شود.

اجرای کف کاذب,استفاده از کف کاذب,جنس کف کاذب

استفاده از کف کاذب و صرفه جویی در هزینه ها

یکی از مهم ترین بخش های اجرای دیتاسنتر، بخش هزینه ها می باشد. شاید تخصص چندانی در این زمینه نداشته باشید، اما باید بدانید که برای اضافه کردن چند کف کاذب در فاصله چند اینچی، بسیار در هزینه ها صرفه جویی می شود و هزینه ها کاهش می یابد. البته ما نمی خواهیم منکر هزینه های بالای ساخت کف کاذب شویم اما در طولانی مدت سرمایه گذاری بالقوه ای صورت می گیرد.

استفاده از کف کاذب مزایای بسیاری دارد و یکی از آن ها این است که گرمای موجود در بین سرورها به سوی دستگاه خنک کننده هدایت شده و بعد از اینکه به وسیله سیستم های خنک کننده، خنک شد باز هم به محیط اصلی باز می گردد. بنابراین با تهیه چنین محیطی می توان در هزینه های عملیاتی بسیار صرفه جویی کرد. از دیگر مزایای اجرای کف کاذب این است که در طی اجرا کنترل قسمت های مختلف راحت تر شده و بخش خنک سازی هم بهبود می یابد. به طور کلی می توان گفت که اجرای کف کاذب تمامی کارها و کنترل ها را برای قسمت IT راحت تر می کند. کف کاذب سبب می شود تا بار حرارتی در میان سرورها کمتر شود و عملکرد آن ها بهتر شود.

این مطلب را از دست ندهید .
رمز استفاده از کف های کاذب در مراکز داده و مورد توجه بودن آن‌ها

با استفاده از کف کاذب می توانید ترکیبی که در طراحی آن وجود دارد را با هدف صرفه جویی در انرژی و سازگاری آن با محیط افزایش داد. با وجود کف کاذب، تکنیسین ها می توانند روش های مختلفی برای خنک کردن فضا را در نظر بگیرند که خنک سازی با آب یکی از همین روش ها است. یکی از مهم ترین مزایای اجرای کف کاذب این است که امکان دسترسی به کابل ها برای قطع و وصل کردنش بسیار راحت تر می شود. به طور کلی می توان گفت که کف کاذب تنها برای استفاده و اجرای دیتاسنتر ها نیست و در همه صنعت ها کاربرد دارد اما می تواند بهترین کاربرد و عملکرد را در زمینه اجرای دیتاسنتر داشته باشد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *