سقف کاذب

سقف کاذب PVC

 

امروز شاهد هستیم که سقف کاذب به میزان زیادی مورد استفاده قرار می گیرد، اما در واقع سقف کاذب چیست؟ سقف کاذب بر روی سقف اصلی اجرا می شود و زمانی که از داخل ساختمان نگاه کنیم آن را خواهیم دید و سقف اولیه مشخص نخواهد بود. در حال حاضر اجرای سقف های کاذب کناف، سقف های کاذب آی گلس، دیوار پوش ها و کف کاذب ها طرفداران ویژه ای در بین مهندسان دارد.

اجرای سقف های کاذب کناف,انواع سقف کاذب,سقف کاذب

کاربرد سقف کاذب

در رابطه با کاربرد سقف های کاذب باید بگوییم؛ در هر مکانی که مایل باشید مانند داروخانه ها، اتاق ها، مغازه ها، سرویس های بهداشتی و آشپزخانه می توانید سقف کاذب را استفاده کنید و از مزیت های آن بهره مند شوید. در رابطه با نصب و اجرای سقف کاذب به این نکته توجه کنید که بسیار ساده و آسان است و قیمت آن بستگی به فضا و مساحت اجرایی دارد.

در رابطه با جنس سقف کاذب توجه کنید که انواع مختلفی دارد؛ به عنوان مثال می تواند از گچ، چوب، رابیتس، مواد معدنی، پی وی سی و آلومینویم ساخته شود. لازم به ذکر است که استفاده از رابیتس و گچ در گذشته بیش از الان مرسوم بوده است و در حال حاضر به علت وزن بالایی که دارد دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد.

سقف های کاذبی که با استفاده از گچ و رابیتس ساخته شده اند به این علت مورد استفاده قرار نمی گیرند که وزن بالای آن ها در مواقعی مانند وقوع زلزله باعث تخریب ساختمان می شود. به همین دلیل در منطقه هایی که زلزله خیز هستند نباید از این سقف ها استفاده کرد و در حال حاضر در کشورهای پیشرفته کاملا منسوخ شده اند.

این مطلب را از دست ندهید .
کاربرد سقف کاذب در منازل

موارد استفاده سقف های کاذب در مکان های مختلف

برای انتخاب یک سقف کاذب باید به موارد بسیار مهمی دقت داشته باشید تا نتیجه انتخاب شما بهترین باشد. به عنوان مثال؛ می خواهید از فضای بین سقف اصلی و سقف کاذب چه استفاده ای کنید، محل نصب سقف کاذب رطوبت دارد یا خشک است، چه نورپردازی برای اجرا در نظر دارید و در آخر می خواهید ظاهر سقف کاذب نصب شده چگونه باشد، مواردی هستند که در انتخاب سقف مورد نظر خود باید به آن توجه کنید.

سقف کاذب PVC,سقف کاذب پی وی سی,سقف کاذب چیست

انواع سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب گریلیوم و انواع سقف کاذب کناف در گروه سقف های کاذب پی وی سی جای میگیرند. لازم به ذکر است که سقف های کاذب ساخته شده با گچ هم در این گروه جای دارد که البته توضیح دادیم که استفاده از آن منسوخ شده است. نکته مهمی که در رابطه با سقف کاذب باید به آن توجه داشته باشید این است که این سقف ها بر اساس کاربردی که دارند ساخته می شوند. اجازه دهید با یک مثال این موضوع را توضیح دهیم؛ سقف کاذبی که در یک محیط تجاری اجرا می شود با سقفی که در منزل مسکونی به کار برده می شود تفاوت های مهمی دارد که این تفاوت را کاربرد آن ها مشخص می کند. توجه داشته باشید که سقف های کاذب علاوه بر زیبایی خاصی که به محیط می بخشد باعث می شود در مصرف انرژی به طرز قابل توجهی صرفه جویی شود.

سقف کاذب پی وی سی سفید و چاپی، سقف کاذب پی وی سی روکش دار، سقف کاذب پی وی سی با روکش هات استمپ و سقف کاذب پی وی سی با روکش مخمل تعدادی از کاربردی ترین سقف های کاذب پی وی سی است.

این مطلب را از دست ندهید .
نصب سقف کاذب و بررسی انواع آن

 

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *