قیمت کف کاذب اتاق سرور

عوامل موثر بر قیمت کف کاذب اتاق سرور

قیمت کف کاذب اتاق سرور و عوامل موثر آن

امروزه یکی از مهمترین عواملی که جزو ملاک خریداران برای انتخاب کف کاذب به حساب می­ آید قیمت تمام شده این محصول است. با این وجود که در نظر گرفتن چنین معیاری به تنهایی نمی­ تواند درست باشد و بدون شک نهایتا موجب پدید آمدن نارضایتی­ های بسیاری خواهد شد. خریدار باید هنگام انتخاب کف کاذب به این موضوع توجه بسیاری داشته باشد که هر ساله با تغییر دکوراسیون کف را نیز نمی ­توان تعویض نمود.

انتخاب کف ­های کاذب مناسب به خاطر تنوع بسیار وسیعی که به دلیل ترکیب مواد مختلف در فرایند ساخت آن وجود دارد برای افرادی که در این باره هیچ گونه تخصصی ندارند تا اندازه ­ای می­ تواند سخت و سردرگم کننده باشد.

کف ­های کاذب را می­توان در مکان­های مختلفی مورد استفاده قرار داد که یکی از مرسوم ­ترین استفاده­ ها از این محصولات بکارگیری کف کاذب در اتاق سرور است و جزو یکی از پر اهمیت ­ترین مراکز در موسسات به حساب می­ آید.

وظایف کف کاذب در اتاق­ های سرور

کف­ های کاذب می­ توانند بسیاری از نیازها را که به شکل اساسی در این مراکز وجود دارند به شکل کاملی برآورده کند. نیازهای اساسی این اتاق بسیارند که به تعدادی از آن­ها خواهیم پرداخت:

توزیع وزن رک­ ها

در اتاق­های سرور به دلیل کارایی شان لوازم و وسایل مختلف بسیار زیادی وجود دارد و یکی از این لوازم محفظه­ های فلزی هستند که با نام رک شناخته می­ شوند و وظیفه دارند تا از تجهیزات مختلف محافظت کنند. لوازمی که در این قفسه­ ها قرار می­ گیرند شامل تجهیزات مخابراتی، هاب و دیگر لوازم سبک و سنگینی هستند که موجب می­ شود تا وزن رک­ ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

کف­ های کاذب باید به گونه ­ای باشند که بتوانند تمامی بارهای مرده و زنده­ ای که به شکل نقطه­ ای و گسترده بر روی آن وجود دارد را تحمل کنند و پس از گذشت مدتی از استفاده هیچ مشکلی برای آن به وجود نیاید.

این مطلب را از دست ندهید .
نوار محافظ لبه پانل کف کاذب از جنس PVC و ABS

ارتفاع کف کاذب,انتخاب کف کاذب,انواع کف کاذب

ساماندهی کابل­ ها و سیم­ ها

توزیع درست کابل­ ها و سیم­ ها در اتاق­ های سرور یکی از موارد مهم در راه اندازی این اتاق به حساب می­ آید و این مسئله با استفاده از کف کاذب بسیار راحت­ تر صورت می­ پذیرد. مدیریت کابل کشی باید به نوعی باشد که موجب دست­ و پا گیر شدن آن برای کارکنانی که از اتاق سرور استفاده می­ کنند نباشد به همین منظور کف کاذب می­ تواند گزینه بسیار مناسبی برای چنین مکان­ هایی به حساب بیاید.

سیستم توزیع جریان هوا

همان­گونه که می­ دانید سیستم­ های الکترونیکی مختلفی در اتاق سرور وجود دارد که می­ تواند موجب شود تا دمای این اتاق را تحت الشعاع قرار داده و آن را تا اندازه ­ای بالا ببرد. اما اتاق سرور باید در دمای ۱۸ درجه سانتی­گراد قرار بگیرد که بتواند عملکرد مناسبی را از خود به نمایش بگذارد.

کف­ های کاذبی که در اتاق سرور به کار می ­روند باید بتوانند جریان هوا را به شیوه درستی در این اتاق پراکنده کنند تا با تنظیم دما مشکلی در عملکرد دستگاه­ های موجود در اتاق به وجود نیاید.

حفظ امنیت کارکنان

اتاق­ های سرور به دلیل کاربردی که دارند سیم کشی­ های فراوانی در آن صورت گرفته به همین منظور باید شرایطی فراهم شود که کارکنانی که در اتاق سرور فعالیت می­ کنند امنیت کافی را داشته باشند. هر ساله تعداد بسیار زیادی از افراد جان خود را به دلیل کم اهمیتی نسبت به امنیت حین کار کردن از دست خواهند داد. کف­ های کاذب در این مورد یکی از بهترین روش­ ها برای بالا بردن میزان امنیت به دلیل پوشانندگی سیم­ ها و کابل کشی­ ها است.

قیمت کف کاذب اتاق سرور

این مطلب را از دست ندهید .
بهترین کف کاذب کدام است؟

در حالت کلی قیمت تمامی محصولات به عوامل مختلفی وابسته است که کف کاذب نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در این بخش به عوامل موثر بر قیمت کف کاذب خواهیم پرداخت:

جنس کف کاذب

همانطور که اشاره کردیم وظایف کف­ های کاذب شامل توزیع بارهای گسترده و نقطه­ ای و تحمل میزان فشاری که از قرارگیری رک­ها بر آن وارد می ­شود، خواهد بود که جنس کف­ های کاذب در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. کف­ های کاذب در دو دسته کف کاذب آلومینیومی و فولادی خلاصه می­ شوند و از نظر میزان تحمل بارهای وارده تا حدودی متفاوت عمل می­کنند اما از نظر خاصیت آنتی استاتیک مشابه یکدیگر خواهند بود.

در اتاق ­های سرور میزان فشار بار دستگاه­ ها تا حدودی متفاوت است که بسته به همین تفاوت کاربران از جنس ­های مختلف آن استفاده می­ کنند. اگر تخصصی در این باره ندارید حتما انتخاب این مورد را به متخصصان آن بسپارید تا بتوانند با در نظر گرفتن همه پارامتر­های مختص به آن در این مورد به درستی تصمیم گیری کنند.

ارتفاع کف کاذب

میزان تفاوتی که ارتفاع کف­ های کاذب نصب شده دارند می­ تواند تاثیر مستقیمی بر زیرسازی و قیمت تمام شده کف سازی داشته باشد. پایه ریزی و زیر سازی کف­ ها باید با استفاده از مواد مختلفی توسط نیروی انسانی انجام شود چون به هر میزان که ارتفاع نصب کف­ های کاذب تغییر کنند پایه ریزی آن نیز متفاوت خواهد بود.

نوع کف­پوش کف کاذب اتاق سرور

خواص فیزیکی کف­ های کاذب در این محیط بسیار حائز اهمیت است چون اتاق سرور جایگاه کارکنان بسیاری بوده و رابطه مستقیمی با ایمنی آن­ها دارد. کف­پوش­ هایی که به صورت آنتی استاتیک عمل می­کنند خطرات عدیدی از جمله آتش سوزی را خنثی می­ کنند اما این عامل تاثیر مستقیمی نیز بر قیمت تمام شده کف­پوش خواهد گذاشت.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *