اماکن استفاده از کف کاذب

اماکن استفاده از کف کاذب

استفاده از کف کاذب و اماکن مورد استفاده از آن مطلب جالبی است که قصد داریم آن را برای شما بیان نماییم. امروزه استفاده از کف کاذب در صنعت ساختمانی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع کف کاذب یک فضای خالی را زیر کف در ساختمان ایجاد می کند. این فضای خالی زیر کف برای انجام تأسیسات ساختمانی به کار می رود.

در کف کاذب تأسیسات متعددی شامل برق داده تهویه هوا سیستم های امنیتی و سیستم اطفاء حریق قرار داده می شود تا از طریق این کف کاذب تأسیسات ساختمانی بتوانند به صورت ایمن و با اطمینان کامل به مقصد نهایی متصل شوند.
همان طور که می دانید امروزه صنعت ساختمان از پیشرفت چشمگیری برخوردار شده است. رشد روز افزونِ صنایع ساختمانی مرهون تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا و نیز پرسنل مجرب و جدید جامعه است که نباید آن را نادیده گرفت. از این رو شرکت های ساختمانی زیادی نیز در زمینه ارائه خدمات ساختمانی با یکدیگر در حال رقابت هستند.

در این شرکت ها سعی می شود تا از فناوری روز دنیا بهره گیری شود. شرکتی از همه موفق تر می شود که با سرعت و کیفیت بیشتری بتواند این تکنولوژی ها به اختیار خود بگمارد. کف کاذب موردی است که در حال حاضر اکثر شرکت ها برای ارائه آن با صنعتگران ساختمانی در تلاش هستند.

آشنایی با کف کاذب,اجرای کف کاذب,کف کاذب

بعد از آشنایی با کف کاذب و علت استفاده از آن خوب است که با اماکن مورد استفاده از کف کاذب نیز آشنا شوید. این اماکن عبارتند از:

۱- بانک ها دفاتر بیمه و مالی: در مراکز اداری و مالی بیش از سایر مکان ها به تجهیزات ارتباطی و کامپیوتری نیاز است. لذا استفاده از کف کاذب باید بیشتر از سایر مکان ها استفاده شود.
۲- مراکز مخابرات و سوئیچینگ: همان طور که می دانید در تجهیزات ارتباطی و مخابرات مخصوصاً ارتباطات راه دور باید از خطوط شبکه و تأسیسات پیوسته ای استفاده شود. این وسایل و تجهیزات فضای زیادی را اشغال خواهد نمود. بهتر است این فضا در بخش زیرین و کف یک مکان باشد. از این رو باید از کف کاذب استفاده شود.
۳- شرکت های دولتی و خصوصی
۴- مراکز تماس
۵- دیتاسنتر ها
۶- کلین روم ها ( اتاق های تمیز )
۷- آزمایشگاه ها
۸- مراکز پردازش داده
۹- شرکت های کامپیوتری و برنامه نویسی: وجود کف کاذب در مکان هایی که کار های کامپیوتری انجام می دهند بسیار توصیه می شود. زیرا با استفاده از یک کف کاذب می توان از خنک شدن فضای کار و تهویه هوای اتاق با حداقل اتلاف انرژی خرسند شد. این تهویه در کف با کف کاذب به صورت پیوسته و منظم در حال انجام است.
۱۰- مرکز انتقال داده: همواره بهتر است مراکز انتقال داده در جاهای دورتر قرار بگیرد. زیرا این مراکز با فشار های متعددی نظیر: فشار های فیزیکی و فشار های برقی همراه هستند. به عنوان مثال در اثر این فشار ها است که آتش سوزی و یا نوسانات برقی در این مراکز احتمال وقوع خواهد داشت.

این مطلب را از دست ندهید .
اصول نگهداری اتاق سرور ، تضمین پویایی و کارایی

یک نکته بسیار مهم در زمینه کف کاذب قیمت کف کاذب است. هزینه مربوط به کف کاذب در بدو ساخت یک ساختمان بسیار کمتر از هزینه ای است که بعد از ساخت در ساختمان تعبیه می شود. از این رو توصیه می شود استفاده از کف کاذب را از همان ابتدای کار ساختمان مورد نظر قرار داده و برای استفاده از آن اقدام نمایید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *