اجرا و نصب کف کاذب لگراند

آموزش اجرا و نصب کف کاذب لگراند

اولین و مهم ترین کار برای شروع نصب کف کاذب لگراند این است که ابعاد دقیق فضائی را که می خواهیم کف کاذب را برای آن اجرا کنیم داشته باشیم. برای انجام این کار از یک متر دقیق استفاده می کنیم و تمام اضلاع را با دقت اندازه گیری می کنیم چرا که ممکن است فضای ما در ظاهر چهار گوشه باشد اما پس از اندازه گیری متوجه مقداری اختلاف در آن بشویم. در مکان هائی که به ادارات تعلق دارد، لازم است برای جلوگیری از آشفتگی محیط و فراوانی سیم و کابل مربوط به سیستم ها و تجهیزات رایانه ای، محل مربوط به هر میز و سیستم مشخص شود و در اندازه گیری مد نظر قرار گیرد. برای این کار با کارفرما مشورت نموده و خواسته او را مد نظر قرار دهید.

پس از اندازه گیری می توانیم توسط نرم افزارهای مخصوص طراحی، ابعاد و اندازه هائی را که گرفتیم وارد کرده و طرح فضا را ایجاد کنیم. این کار به برآورد دقیق ابزار و لوازم مورد نیاز برای نصب بسیار کمک می کند و با انجام این کار می توانیم مواد مصرفی را به صورت دقیق تهیه کرده تا در حین کار کم و کاستی وجود نداشته باشد. بعد از آن که طرح مورد نظر توسط نرم افزار کشیده و آماده شد تعداد پنل مورد نیاز را داریم و با در اختیار داشتن این اطلاعات می توانیم تعداد پایه و استرینگر مورد نیاز را هم به راحتی محاسبه کنیم. بعد از طراحی و تعیین مقدار وسایل و ابزار مورد نیاز و آماده سازی آن ها نوبت به اجرای کف کاذب لگراند می رسد. در ادامه آموزش نصب کف کاذب لگراند با ما همراه باشید.

آموزش نصب کف کاذب لگراند,اجرای کف کاذب لگراند,چگونگی نصب کف کاذب لگراند

نکات مهم و لازم قبل از نصب کف کاذب لگراند

پیش از شروع به آموزش نصب کف کاذب لگراند لازم است با یک سری نکات مهم پیش از اجرا آشنا شوید.

  • قبل از اینکه ابزار و وسایل را در فضای مورد نظر برای نصب کف کاذب لگراند بگذاریم لازم است به خوبی آن فضا مورد پاک سازی و مورد نظافت قرار بگیرد و دقت کنید هیچ نوع آلودگی و یا نخاله ای در آن جا نماند تا در زمان نصب دچار مشکل نشوید.
  • پس از اینکه وسایل و مواد اضافه به خوبی از کف تمیز و جدا شد و از آن جا خارج گردید نوبت به غبار روبی آن جا می رسد. دقت کنید هیچ نوع گرد و خاکی باقی نماند و محیط به صورت دقیق تمیز شود.
  • در مرحله آخر درست همان گونه که در روز اول فضا را اندازه گیری کردید مجدد اندازه ها را گرفته و با آن اطلاعاتی که در اختیار داشتید چک کنید تا احتمال خطا به صفر برسد و در حین اجرای کف کاذب لگراند دچار مشکل نشوید.
این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب مناسب را برای پروژه خود انتخاب کنید: هزینه، سیم‌کشی، ظرفیت بار، مواد پنل

راهکارهای نصب کف کاذب لگراند,نصب کف کاذب لگراند,آموزش نصب کف کاذب لگراند

چگونگی نصب کف کاذب لگراند به صورت مرحله به مرحله

  1. اولین مرحله برای شروع نصب کف کاذب لگراند آماده سازی محل نصب پایه های لازم برای کف کاذب است. با استفاده از نقشه هائی که از قبل آماده کرده بودید و ابعاد و اندازه های موجود پایه ها را در جای خودشان به دقت نصب کنید.
  2. پس از اینکه پایه ها نصب شد، باید مطمئن شوید که همه آن ها در یک تراز قرار گرفته اند. پس باید با استفاده از تراز بنائی آن ها را چک کنید.
  3. بعد از این مرحله استرینگر های لازم برای اجرای کف کاذب لگراند را در محل مخصوص خودشان که بخش فوقانی پایه ها می باشد، با پیچ و مهره سفت و ثابت کنید. انجام همه ی این کارهای به ظاهر ساده نیازمند دقت و ظرافت خاصی است تا نتیجه کار همان شود که هم شما و هم کارفرما انتظار آن را دارید.
  4. اگر تأسیسات یا تجهیزاتی لازم است در زیر کف کاذب قرار بگیرد مانند سیم کشی برای کامپیوترها در یک محیط اداری جای آن ها را از قبل باید مشخص کرده باشند و در این مرحله سیم کشی لازم انجام شود.
  5. پس از اجرای پایه ها و نصب استرینگرها و اجرای تأسیسات لازم، نوبت به نصب پنل ها می رسد. پنل های کامل را در ابتدای کار در جای مخصوص خودشان نصب کنید و دقت داشته باشید که در فضای مورد نظر ثابت شده باشند.
  6. پس از این مرحله نوبت به نصب پنل هائی می رسد که نیاز به برش کاری دارند و باید ابعاد آن ها کوچکتر شود. با توجه به نقشه ای که از قبل تهیه کردید باید پنل ها را برای جای مخصوص آماده کنید. قبل از برش پنل مجدد اندازه گیری کنید تا خطائی رخ ندهد و پنل دقیقاً به همان اندازه که لازم است برش داده شود. اندازه ها را با ماژیک بر روی پنل بکشید و خط برش را مشخص نمائید. هر پنل را شماره گذاری کنید تا پس از اینکه برش کاری انجام شد برای نصب قطعات مانده دچار سردرگمی نشوید و به راحتی قطعات را پیدا کنید و در جای مخصوص به خود نصب کنید.
  7. خروجی های مخصوص به داکت تجهیزات را برش دهید و اگر لازم است کلید، پریز و یا هر وسیله ی دیگری بر روی کف نصب شود برش مخصوص به آن انجام شود.
  8. پس از اتمام کار تمام ابزار و وسایل موجود را از مکان خارج نمائید و چنانچه مواد زائدی در آن جا باقی مانده است، آن ها را هم خارج نموده و پس از آن نسبت به نظافت آن جا اقدام نمائید. نظافت پایانی کار موجب می شود بی عیب بودن کار، بیشتر به چشم آید و کارفرما رضایت بیشتری از کار اجرای کف کاذب لگراند داشته باشد.
این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب اتاق برق و ویژگی های مهم آن

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *