طراحی و نصب سقف

طراحی و نصب سقف های کاذب PVC

سقف کاذب به نوعی از سازه های معماری گفته می شود که برای هدف هایی مانند کاهش سر و صدا و همچنین تعدیل دما در محل سقف های ساختمانی اجرا خواهند شد. در رابطه با نحوه اجرای سقف کاذب باید بدانید که به عنوان لایه دوم به روی سقف ساختمان اعمال خواهد شد. نکته بسیار مهم این است که سقف های کاذب به یکی از مهم ترین اجزای اصلی ساختمان تبدیل و در تمامی طراحی های معماری مدرن وجود دارد.

در رابطه با تاریخچه استفاده از سقف کاذب باید بدانید که برای اولین بار در کشور ژاپن و برای زیبا سازی فضا اجرا شد، اما بعد از مدتی کارآیی آن افزایش پیدا کرده و سبب افزایش استفاده از سقف کاذب شد. یکی از پرکاربردترین ویژگی سقف کاذب استفاده از آن برای آکوستیک کردن فضا است، برای اولین بار این ویژگی سقف های کاذب در لندن برای سالن تئاتر به شکل واقعی مورد استفاده قرار گرفت.

در این بخش لازم است بدانید یکی دیگر از کاربردهای سقف کاذب برای ساختمان های مدرن به سبب پوشاندن تجهیزات ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله ی آن ها می توان به لوله ها و همچنین سیم ها اشاره کرد؛ همان طور که می دانید پوشش دهی تجهیزات ذکر شده سبب زیبایی ساختمان و نظم دهی به فضا خواهد شد.

اجرای سقف کاذب,انواع سقف کاذب,سقف های کاذب pvc

دلایل استفاده از سقف های کاذب pvc در ساختمان

اولین دلیل استفاده از سقف کاذب زیبا سازی فضا است اما این روزها با پیشرفت آن ها کارآیی بیش تری داشته و به دلایل مختلفی در ساختمان اجرا می شوند. زندگی شهری به شکلی است که صدای رفت و آمد ماشین ها سبب برهم زدن آرامش داخلی ساختمان شده و باید به دنبال حل این مشکل باشیم؛ استفاده از سقف کاذب نه تنها زیبایی فضا را در پی خواهد داشت، بلکه می تواند مانع ورود صداهای مزاحم به فضای داخلی ساختمان شود.

این مطلب را از دست ندهید .
معرفی کف کاذب سولفات کلسیم و ویژگی های آن

بعضی از ساختمان ها ممکن است کاربرد غیرمسکونی داشته و وجود کوچک ترین صدایی مشکل ساز شود. لازم به ذکر است که کاربرد سقف های کاذب به همین چند مورد ختم نشده و برای تعدیل دمایی هم بسیار کار آمد هستند. شاید برای شما جالب باشد که سقف های کاذب در تابستان از گرما جلوگیری کرده و در زمستان و فصل های سرد سال هم مانع عبور هوای سرد به داخل ساختمان خواهد شد.

این قابلیت سقف های کاذب سبب افزایش راندمان و کیفیت زندگی شده و نقش به سزایی در صرفه جویی انرژی و هزینه های پرداختی ساختمان خواهد داشت. از طرفی در معماری های مدرن برای نصب انواع لامپ ها و دکورهای خاصی از سقف کاذب استفاده کرده و به کمک آن دکوراسیونی زیبا را طراحی می کنند.

قیمت سقف های کاذب pvc,نوع سقف کاذب,اجرای سقف کاذب

چه موادی برای ساخت و اجرای سقف های کاذب pvc مناسب هستند؟

طبق تجربه مواد مختلفی برای ساخت و اجرای سقف کاذب مورد استفاده قرار گرفته و هر یک از آن ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند؛ از جمله ی آن ها می توان سقف کاذب ساخته شده با بتن و گچ، مواد شیمایی و نفتی، چوب و فرآورده های چوبی و ….. را نام برد. تنوع محصولات موجود انتخاب وسیعی در اختیار مشتری ها قرار می دهد. همان طور که بیان شد، سقف کاذب دارای انواع مختلفی است که در ادامه قصد داریم در رابطه با مواردی از آن ها بحث کرده و اطلاعات مفیدی را به شما عزیزان ارائه دهیم، ما را همراهی کنید.

ساده ترین نوع سقف کاذب ساخته شده با رابیتس و اندود است که به دلیل ساختار شبکه ای آن ها بعد از مراحل گچ کاری دچار هیچ نوع ترکی نمی شود؛ لازم به ذکر است این مورد یکی از پرکاربردترین نوع سقف کاذب می باشد. یکی دیگر از انواع سقف کاذب نوع گچی آن است که برای عایق صدا و در ساختمان های کنفرانس و ضبط موسیقی کاربرد دارند. یک نوع دیگر از سقف کاذب ها به وسیله ی چوب ساخته می شود که متاسفانه مقاومت چندانی در برابر گرما، سرما، رطوبت و …. نداشته و از طرفی محدودیت شکل دهی دارد؛ به دلایل ذکر شده نوع چوبی سقف کاذب عملکرد مناسبی ندارد.

این مطلب را از دست ندهید .
 ملاحظات مهم انتخاب سیستم های کف کاذب

در نهایت باید آخرین نوع سقف کاذب را به شما معرفی کنیم که از pvc ساخته شده و مقاومت بالایی دارد؛ از دیگر ویژگی این فرآورده های نفتی می توان به شکل پذیری راحت آن ها اشاره داشت. سقف کاذب ساخته شده از pvc قابلیت اجرا در هر طرح و نقشی را داشته و به همین دلیل به پرطرفدارترین نوع سقف کاذب تبدیل شده است.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *