نصب کف کاذب

نصب کف کاذب و نکات طلایی آن

نصب کف کاذب اتاق سرور و یا نصب کف کاذب در هر مکان دیگری به تجربیات و نکات خاصی نیازمند است. به همین دلیل بهتر است این کار را به گروهی متخصص و با تجربه بسپارید. شرکت فنی و مهندسی کارنو به عنوان تولید کننده کف کاذب، نصب کف کاذب را نیز با رعایت اصول انجام می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ما ارتباط بگیرید.

کف کاذب از کف اصلی ساختمان بالاتر قرار می‌گیرد و از پایه و متعلقات دیگری تشکیل شده است. یکی از اهداف استفاده از کف کاذب پوشاندن تجهیزات و تاسیسات است. البته باید در نظر داشته باشید که برای انتخاب کف کاذب‌ها عواملی وجود دارند که باید به آن توجه نمائید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

عواملی که در زمان خرید کف کاذب باید به آن توجه نمود

در زمان خرید کف کاذب در ابتدا باید نیاز خود را شناسایی کرده و هدف خرید کف کاذب را بدانید؛ این عوامل به شرح زیر هستند:

  • رطوبت و دمای فضا
  • مکان مورد نظر برای اجرا
  • وزن تجهیزاتی که کف کاذب باید متحمل شود
  • ارتفاع کف کاذب
  • روکش کف کاذب
  • و غیره

در زمان نصب کف کاذب نیر باید عواملی را در نظر گرفت که به شرح زیر است:

  • متراژ مکان مورد نظر
  • زیر ساخت کف کاذب
  • تعداد نیروی انسانی جهت نصب کف کاذب
  • وزن تایل‌ها

 اجرای نصب کف کاذب و میزان اهمیت آن

بعد از شناسایی نیاز خود و دریافت مشاوره از شرکت‌هایی که به تولید کف کاذب و نصب کف کاذب می‌پردازند، باید از گروه حرفه ای برای اجرای کف کاذب کمک بگیرید و این نکته را در نظر داشته باشید که نصب کف کاذب امری بسیار مهم است و افرادی که در این حوزه به فعالیت می‌پردازند باید دانش و آگاهی لازم را داشته باشند.

هر کف کاذبی تجهیزات و زیر ساخت منحصر به خود را دارد؛ در نتیجه نصب کف کاذب به نوع آن نیز وابسته است.

در ادامه انواع کف کاذب و تجهیزات آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع کف کاذب‌های تولیدی شرکت فنی و مهندسی کارنو

شرکت فنی و مهندسی کارنو ۳ نوع کف کاذب را تولید و عرضه می‌نماید که شامل موارد زیر است:

  • کف کاذب گالوانیزه
  • کف کاذب فولادی
  • کف کاذب آلومینیومی

در اتاق سرور بیشتر چه نوع کف کادبی نصب می‌گردد؟

همانطور که متوجه شدید کف کاذب ها از لحاظ جنس، نوع و کاربرد به دسته های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. کف کاذب های فولادی بیشتر در اتاق های سرور، اتاق‌های برق، اتاق های مانیتورینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ زیرا این کف کاذب فولادی در برابر تجهیزات سنگین میزان مقاومت بالاتری نسبت به کف کاذب های دیگر دارد. همچنین سطح تایل کف کاذب فولادی می‌تواند با روکش HPL یا PVC پوشانده می‌شود. البته کف کاذب آلومینیوم هم برای این محیط ها مناسب بوده و روکش HPL یا PVC نیز می‌تواند برای سطح تایل کف کاذب‌های آلومینیوم مورد استفاده قرار گیرد. البته میزان تحمل بار در کف کاذب آلومینیومی نسبت به کف کاذب فولادی کم تر است.

این مطلب را از دست ندهید .
کاهش مصرف انرژی با سیستم توزیع هوای زیر زمینی

کف کاذب های آلومینیومی که متشکل از ورقه های آلومینیومی هستند، مقاومت خوبی در مقابل بارهای دینامیکی و استاتیکی دارند. این کف در برابر آتش سوزی از مقاومت بالایی برخوردار است. از ویژگی های آن می‌توان به سبک وزن بودن و تنوع زیبایی آن اشاره نمود. نصب کف کاذب آلومینیومی نیز نکات خاصی دارد که متخصصان این حوزه باید آن را در نظر بگیرند. این کف با توجه به توضیحی که داده شد از انواع مختلفی برخوردار هستند که از جمله آنها کف آلومینیومی با روکش PVC، آلومینیوم با روکش HPL، کف های آلومینیومی آنتی استاتیک و غیره است.

آموزش نصب کف کاذب,طریقه نصب کف کاذب,نحوه نصب کف کاذب

مراحل اجرای و نصب کف کاذب

برای اجرا و نصب کف کاذب اتاق سرور نکته های مهمی وجود دارد که حتما باید آن ها را رعایت نمود. توجه داشتن به این موارد و رعایت آن ها اجرای با کیفیتی را به ارمغان می‌آورد. این موارد و توضیح آن ها به شرح زیر است:

بررسی اندازه ها و نقشه نصب کف کاذب

ابعاد اتاق مورد نظر را به طور دقیق اندازه گیری نمایید، حتی اگر اندازه ی دقیق محیط به شما داده شد باز هم از اندازه گیری غافل نشوید؛ اینگونه می‌توانید از اندازه ی تائید شده اطمینان حاصل نمائید. گاهی اوقات خطاهای انسانی رخ می‌دهد و ممکن است اندازه ای که به گروه نصابان داده می‌شود، اندازه ی دقیقی نباشد. اگر ناهمواری کف محیط بیشتر از آن است که بتوان کف کاذب ها را روی سطح نصب نمود باید عملیات اصلاح کف را قبل از نصب انجام دهید.

تعیین و مارک نمودن نقاط شروع نصب کف کاذب

نقطه هایی که برای شروع نصب مورد نیاز است و در نقشه های اجرایی مشخص شده، آن ها را در اتاق علامت گذاری کنید. برای چیدن پنل ها در اتاق بررسی های لازم را انجام دهید که مجبور به برش آن ها در گوشه و کنار دیوارها نشوید.

ایجاد شبکه بندی

ایجاد شبکه در مراحل نصب کف کاذب اتاق سرور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای تثبیت نقطه شروع دو خط عمودی و افقی روی کف با گچ رسم نمایید که زاویه ۹۰ درجه را تشکیل دهند. این خط ها به عنوان خط مبنا قرار می‌گیرند. رسم این خط ها ببیشتر برای مشخص نمودن اندازه درست اتاق ها استفاده می‌شوند؛ زیرا بعضی از دیوارهای اتاق ۹۰ درجه  نیستند و با رسم خط این مشکلات دیده می‌شود و باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که کف کاذب ها در کل زمان نصب باید به صورت زاویه ۹۰ درجه باشند.

کنترل خط‌های مبنا

دو خط کنترل مبنا را با گچ مشخص کنید و مطمئن شوید که در هنگام اجرای کف پاک نشوند. پایه های کف را در یک محدوده مشخص با کمک خط مبنا پخش کنید و در سطح زمین قرار دهید.

این مطلب را از دست ندهید .
برش کف کاذب

نصب کف کاذب,نصب کف کاذب اتاق سرور,آموزش نصب کف کاذب

مشخص نمودن ارتفاع نهایی کف کاذب

در نصب کف کاذب اتاق سرور به این نکته مهم یعنی ارتفاع توجه بسیاری داشته باشید. با استفاده از دستگاه لیزری و یا میله‌های بلند ارتفاع پایه ها را در هر دو جهت با طول ۵/۲ الی ۳ متر تنظیم کنید. برای شروع می‌توانید پایه های ابتدایی و نهایی کف را تنظیم کرده و بقیه پایه های میانی را هم طبق این پایه ها نصب نمائید.

نصب پایه‌ها

همه پایه هایی که در کف پخش کرده اید و ارتفاع آن ها را تنظیم نموده اید، باید با پیچ و رولبولت به زمین فیکس شوند. البته ابتدا باید پایه و استرینگر ها را به یکدیگر متصل نمائید.

نصب استرینگرها

اگر در نصب کف کاذب ها از استرینگر استفاده می‌کنید، باید آن ها را به سر پایه ها پیچ و مهره کنید

نصب پانلها در یک جهت

دوباره باید به نقطه شروع بروید و در امتداد طولانی ترین دیوار چهار ردیف پنل، کف کاذبی را که نصب نموده کنترل کنید که نصب شما به روش درست انجام شده باشد.

کنترل درستی پانل ها در جای خود

اگر پانلی لق باشد می‌توانید آن را ۹۰ درجه بچرخانید و دوباره در جای خود قرار بدهید اینگونه می‌توانید محکم بودن آن را کنترل نمائید.

نصب پانل‌های جهت مقابل

بعد از آنکه چهار ردیف اول پانل ها را نصب کردید و مطمئن شدید در جای خود محکم هستند دوباره به نقطه شروع کار بروید ودر جهت عمود چهار ردیف دیگر پدستال را نصب نمائید.

مرتب کردن شبکه کف

بعد از آنکه اولین قطعه مربعی شکل خود را نصب کردید اطمینان پیدا کنید که تمام شبکه ها با زاویه ۹۰ درجه و در یک امتداد هستند. برای ردیف های بعدی هم همه این ۱۱ مرحله را باید انجام دهید.

در طراحی اجرایی کف هایی که به صورت قالب تهیه شده اند (مانند کف های کاذب آلومینیومی و فولادی که تایل ها به صورت مربع های ۶۰ در ۶۰ وجود دارند)، باید ویژگی های مربوط به پنل ها، ارتفاع، پایان کار و سطح بارهایی که می‌توانند پشتیبانی کنند را در نظر بگیرید.

برای اطلاع بیشتر درباره نحوه نصب کف کاذب و انتخاب کف کاذب مناسب می‌توانید با مشاوران گروه فنی و مهندسی کارنو در ارتباط باشید.

به خاطر داشته باشید که قبل از نصب کف کاذب ابتدا نوع آن را متناسب با شرایط و نیازهای پروژه تعیین نمائید.

امیدواریم که از این مقاله لذت برد باشید. شما می‌توانید ما از نظرات خود بهره مند سازید. در مقالات آینده اطلاعات گسترده تری را در مورد کف کاذب ها در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

8 نظر

  • کیانوش عاشوری

    سلام نصب کف کاذب فولادی انجام میدید؟

  • وانیا مقدم

    قطعه‌ی ارتفاع دهنده‌ی کف کاذب چند سانتی متر است؟

  • Mahdi

    قیمت نصب کف کاذب آلومینیومی با روکش hpl چقدر درمیاد؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      برای اطلاع از قیمت نصب کف کاذب آلومینیومی با روکش hpl لطفا تماس بگیرید. ممنونم.

  • ادیب صولتی

    راه اندازی کف کاذب برای اتاق داده، چقدر زمان میگیره حداقل تا حداکثر؟

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      سلام بستگی به اندازه‌ی اتاق سرور شما داره. لطفا تماس بگیرید. خیلی ممنون.

  • مسعود شیخی

    ممنون از مقالتون. مشخصات کف کاذب طرح لگراند رو میخواستم بدونم.

    • واحد تحقیق و توسعه کارنو

      خواهش می‌کنم. لطفا روی مشخصات کف کاذب طرح لگراند کلیک کنید تا اطلاعاتی که لازم دارید براتون بیاد.

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *