سقف کاذب ترکیبی

تاریخچه و قابلیت های سقف کاذب

یکی از مهم ترین عواملی که موجب می شود زیبایی معماری داخلی به طرز عجیبی افزایش پیدا کند، زیبایی سقف کاذب به کار رفته شده در آن است. طرح هر سقف کاذب همانند کف کاذب با دیگری متفاوت است و شما با توجه به سلیقه شخصی خود می توانید طرح دلخواه را انتخاب کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که قیمت هر سقف کاذب با دیگری متفاوت است، عوامل مختلفی در تعیین قیمت آن دخیل هستند که در ادامه آن ها را به طور کامل شرح خواهیم داد.

تاریخچه سقف کاذب

در رابطه با تاریخچه سقف کاذب مطالب بسیاری را بیان کرده اند که البته هیچ یک به طور کامل منطقی به نظر نمی رسد. عده ای بر این عقیده اند که معبدهای ژاپنی در قرن ۱۴ از سقف آویزهایی برای زیبایی استفاده می کردند و در قرن ۲۰ مهندس هایی در کشور آمریکا از این سقف ها الهام گرفته و تایل هایی را طراحی کردند که با استفاده از آن سقف ها زیباتر می شد. البته این سقف ها تا زمانی مناسب به نظر می رسیدند که نیازی به تعمیر نداشته باشند، زیرا تعمیر و مرمت این سقف ها کاری سخت و دشوار بود.

این سقف ها علاوه بر این که در امریکا به کار گرفته می شد به کشورهای دیگر هم راه پیدا کرد و همین مشکل در کشورهای دیگر هم به چشم می خورد. مهندس دونالد کسی بود که در سال ۱۹۵۸ اولین سقف های کاذب را طراحی و تهیه کرد. سقف های کاذب طراحی شده توسط دونالد مشکل تعمیر و مرمت را نداشتند و در صورت بروز مشکل دسترسی به قسمت های مختلف آن آسان بود. در سال ۱۹۵۸ تعداد مشتری های این نوع از سقف به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد. ۱۳۵۵ اولین سالی بود که سقف کاذب به ایران وارد شد و به تدریج طرفداران آن بیشتر شد.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با کف کاذب صنعتی

تاریخچه سقف کاذب,درباره سقف کاذب,سقف کاذب

سقف کاذب چیست؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که از چه سالی سقف های کاذب وارد بازار شدند، با وجود جدید بودن این سقف ها تعداد استفاده کنندگان از آن تقریبا بالا است. سقف کاذب بر روی سقف اصلی نصب و اجرا می شود و مزیت های فراوانی دارد که در ادامه مطالب آن را به طور کامل شرح خواهیم داد. در مطالب بالا اشاره ای به تاریخچه سقف کاذب داشتیم، اما لازم به ذکر است که اطلاعات موثق و دقیقی از تاریخچه و قدمت این سقف ها در دسترس نیست. اما با این وجود سقف های کاذب در زمان کمی به تولید انبوه رسیده اند و جای سقف های سنتی را گرفته اند.

در سال های اخیر سقف های کاذب به جایگاه مناسبی رسیده است و نقش مهمی در استحکام ساختمان دارد. سقف های کاذب انواع مختلفی شامل؛ سقف کاذب گچی، سقف کاذب آلومینیومی، سقف کاذب چوبی، سقف کاذب فلزی، سقف کاذب آهنی و… می شود. سقف های کاذب از دو بخش تشکیل می شوند؛ یکی از بخش ها فلزی است و به سقف اصلی متصل می شود و بخش دیگر پنل های سبک است.

پنل های سبک بر روی بخش فلزی سقف کاذب نصب می شوند، این بخش فلزی برای نگهداری پنل ها اهمیت بالایی دارد. با نصب سقف های کاذب به آسانی می توان سقف اصلی را پنهان کرد، این پنهان کردن سقف کاربردهای متعددی دارد و البته لازم به ذکر است که فضای بین سقف اصلی و سقف کاذب هم کاربرد مخصوص به خود را دارد.

این مطلب را از دست ندهید .
تاریخچه کف کاذب

سقف کاذب چیست,نصب سقف های کاذب,تاریخچه سقف کاذب

قابلیت های یک سقف کاذب

  • پنهان کردن و پوشاندن سقف اصلی ( هر دلیلی می تواند داشته باشد)
  • فضای داخلی را دکوراتیو می کند.
  • فضای داخلی عایق صوتی می شود.
  • نورپردازی به آسانی انجام خواهد شد.
  • طرح های مختلفی را می توان بر روی آن اجرا کرد.

نحوه اجرای یک سقف کاذب

اگر قصد اجرای سقف کاذب را دارید به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید، افرادی که برای این کار در نظر می گیرید باید تخصص و مهارت بالایی در حرفه خود داشته باشند تا بتوانند بهترین نوع سقف کاذب متناسب با محیط و ساختمان مورد نظر انتخاب و البته اجرا کنند. در مطالب بالا بخش های اصلی یک سقف کاذب را توضیح دادیم، در حالی که یک سقف کاذب بخش های دیگری مانند میلگردهای عمودی، نبشی کنار دیوار، ورقه آکوستیک، رابیتز، چوب های چهار تراش چپ و راست، میلگردهای افقی چپ و راست و گچ کاری هم دارد.

* گروه فنی و مهندسی کارنو تولید کننده انواع کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب طرح لگراند می باشد و این مقاله تنها برای بالا بردن اطلاعات عمومی کاربر می باشد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *