قیمت کف کاذب فولادی

بررسی کامل قیمت کف کاذب فولادی

انواع؛ اجزا و قیمت کف های کاذب فولادی

یکی از مباحث گرم و مشهور حوزه‌ ی امکانات و تاسیسات کاذب ساختمانی بررسی قیمت کف کاذب فولادی است. از بین تمام انواع چوبی؛ سنگی؛ شیشه‌ ای؛ سرامیکی و آلومینیومی کف کاذب فولادی هستند که با استحکام و تحمل بالای خود در دو زیر مجموعه‌ی HPL و PVC برای مجهز نمودن اتاق‌ های سرور و دیتاسنتر را به کار گرفته می‌ شود. اگر شما در فکر آن هستید تا بین کف سازه‌ای ساختمان و جایی که بر روی آن قدم می‌ گذارید تفاوت سطحی ایجاد کنید با ما همرا باشید؛ زیرا ما قصد داریم تا انواع کف کاذب فولادی را بررسی کنیم سپس عوامل موثر قیمت هرکدام را بررسی کنیم.

مقدمه‌ ای مختصر در مورد کف کاذب فولادی:

قیمت کف کاذب فولادی می‌تواند تحت عوامل مختلف تغییر کند مثلا متراژ و جنس کف که از جمله عمده ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت است. ادارات و سازمان ها همواره به دنبال کف کاذبی می‌ گردند که ضمن دادن زیبایی به سالن های کنفرانس؛ اتاق های سرور و …از استحکام و امنیت کافی نیز برخوردار باشد.

کف های کاذب های کاذب فولادی ۳ بخش عمده دارند که شامل پانل رویین؛ خط کش و پایه می شود. پانل ها به فراخور محل مورد استفاده می‌ توانند توپر و یا توخالی باشند؛ همچنین می‌توان برای بالا بردن سطح رویین آن را روکش کرد؛ همین موارد کوچک گفته شده سبب می‌ شود تا قیمت کف های کاذب بایکدیگر متفاوت باشد.

چه شرایطی می‌تواند قیمت کف کاذب فولادی را تغییر دهد؟

عوامل مختلفی می‌ توانند روی قیمت کف کاذب فولادی تاثیر بگذارند از جمله جنس پانل و آپشن های متعلق به آن؛ درجه استحکام تکیه گاه ها و …. برای نمونه می شود به قیمت بالاتر پنل های توپر به علت مقاومت و استحکام بیشتر خود نسبت به پنل های توخالی و ایجاد سرو صدای کمتر هنگام قدم زدن اشاره نمود که همین امر سبب شده تا قیمت تمام شده این نوع پنل نسبت به انواع توخالی آن بالاتر باشد یا مثلا می‌ توان به انواع روکش دار کف های کاذب اشاره نمود که این نوع کف ها نیز قیمت بالاتری دارند.

در زیر به بررسی کامل تک تک مواردی که روی قیمت کف کاذب فولادی تاثیر گذارند می‌ پردازیم

اجزای کف کاذب,انواع کف کاذب,قیمت کف کاذب

قیمت کف کاذب با روکش مقاوم:

آنچه در درجه اول روی قیمت کف کاذب فولادی اثر گذار است تو پر و یا توخالی بودن پنل است؛ و سپس عواملی مثل روکش روی قیمت گذاری موثر اند؛ زمانی که یک کف کاذب فولادی به وسیله‌‌ی روکش HPL مورد حفاظت قرار می‌ گیرد؛ در صورتی هم که پنل روکش شده توخالی باشد باز هم مقاومت لازم در مقابل رطوبت؛ وزن بار بالا؛ خط و خش؛ گرد و غبار و … کسب کرده است؛ اما آنچه باعث می‌ شود پنل های توپر و توخالی حتی در صورت روکش شدن نیز بازهم تفاوت داشته باشند هنگام برخورد با اسید و مواد خورنده؛ عوامل تخریب کننده خشن؛ آتش و نیز اشعه‌ی UV است.

این مطلب را از دست ندهید .
نحوه‌ی اجرای کف اپوکسی

پس بنابراین تا اینجا نتیجه گرفتیم که قیمت کف کاذبی فولادی به عواملی همچون توپر و خالی بودن پانل ونیز روکش داشتن و نداشتن سطح بستگی دارد؛ و فهمیدیم سطوح رو کش دار و پنل های تو پر از قیمت بالاتری برخوردار اند.

اما اگر بخواهیم نگاه آینده نگرانه تری به موضوع داشته باشیم استفاده از این نوع کف ها در دراز مدت باعث کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات شده ؛ اما باید توجه داشته باشید همانطور که گفته شد کف های کاذب روکش شده دارای مقاومت بالاتری اند اما این نوع کف ها قیمت بیشتری نیز داشته بنابراین انتخاب با خودتان است که با توجه به نیاز و بودجه خود به انتخاب کردن بپردازید.

تمامی مولفه های موثر بر قیمت کف کاذب فولادی

در اینجا ابتدا لیست وار تمام مولفه ها و عوامل تاثیر گذار برقیمت را معرفی می‌ کنیم سپس هرکدام را شرح خواهیم داد.

  • کاربری محل مورد نظر برای اجرای کف کاذب
  • نوع کف کاذب
  • ارتفاع کف کاذب
  • مقدار بار وارد شده روی کف
  • مکان مورد نظر برای اجرای کف کاذب

نخستین گام مشخص نمودن نوع کاربری مورد انتظار از کف است؛ به عنوان مثال اگر قرار است کف کاذب را در یک اتاق سرور اجرا کنید لازم است که هزینه بیشتری برای انجام این کار نسبت به یک اتاق معمولی در نظر بگیرید چرا که نمی‌ توان یک کف کاذب فاقد هرگونه ویژگی یا ویژگی‌های اندک را انتخاب کرد.

قدم دوم: باتوجه به شرایط کف کاذب را انتخاب کنید برای همه و در همه‌ ی مکان ها نیاز به انتخاب کف کاذب فولادی نیست.

قدم سوم: برای پرهیز از دوباره کاری لازم است درک درستی از نیازهای پروژه داشته باشید مثلا بطور دقیق مشخص کنید که چه ارتفاعی نیاز دارید.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با کف پوش کاذب

قدم چهارم پنجم: از آنجا که تخمین نیازهای پروژه کار هرکسی نیست بنابراین لازم است با کارشناسان و کاردانان این حوزه مشورت های لازم انجام گیرد.

تا آنجا که در توان بود سعی شد قیمت کف کاذب فولادی را از نقطه نظر تخصصی؛ فنی و تکنیکی مورد صحبت و بررسی قرار دهیم؛ امید است نکته ای از قلم نیفتاده باشد.

ویژگی های کف کاذب فولادی

تا به این قسمت درباره  قیمت کف کاذب فولادی نکاتی ارائه دادیم. در ادامه درباره ویژگی های کف های فولادی مطالبی را ارائه می دهیم.

پانل های کف فولادی با  روکش هایی پوشانده می شود که باعث می شود در برابر رطوبت، مقاومت خوبی از خود نشان دهد و مانع از زنگ زدگی و خوردگی تایل ها می شود. همچنین همانطور که می دانید فولاد فلز قوی می باشد که در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم است و این امر در مورد تایل های فولادی نیز صدق می کند.

کف فولادی بسیار با دوام و مقاوم است و در هنگام ضربه و آتش سوزی، مشکلی برای کف ها ایجاد نمی شود. این کف ها دارای تحمل وزن بالایی است. همانطور که می دانید اتاق سرور و مراکز داده از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بنابراین امنیت در ان مراکز حساس باید برقرار باشد. سرور هاو تجهیزاتی که در اتاق سرور های بزرگ می گیرند دارای وزن زیادی هستند که کف باید بتواند آن را تحمل کند.

یکی دیگر از مواردی که در امنیت مراکز حساس نقش مهمی دارد این است که کف نباید باعث گسترش و انتقال حریق شود. کف فولادی با توجه به اینکه  از جنس فولاد بوده و فلز فولاد حریق و آتش را انتقال نمی دهد، می تواند به امنیت اتاق سرور و مراکز داده کمک کند.

روکش hpl که روی تایل های فولادی قرار می گیرند، به آن خاصیت آنتی استاتیک می دهد و همچنین می تواند خاصیت ضد خش بوددن را نیز ایجاد کند.

با راه رفتن در مراکز داده و اتاق سرور ها امکان ایجاد الکتریسیته ساکن وجود دارد. این الکتریسیته ساکن می تواند به سیستم ها و تجهیزات درون اتاق آسیب بزند و یا حتی باعث جرقه و آتش یوزی شود. بنابراین خاصیت ضد الکتریسیته برای کف  در مراکز حساس از اهمیت بالایی برخوردار است.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *