دیوار کاذب اتاق سرور

دیوار کاذب اتاق سرور

دیوار کاذب برای استفاده در اتاق سرور

نحوه طراحی و ساخت اتاق سرور بسیار مهم است زیرا یکی از بخش های اصلی هر سازمانی اتاق سرور آن می باشد. مکان قرار گیری این اتاق ها بسیار مهم است و باید در جایی ساخته شوند که کمتر در معرض هر گونه آسیب احتمالی باشد زیرا حاوی مهم ترین داده ها و اطلاعات شرکت ها هستند و در صورتی که از بروزترین روش ها و استاندارد ها در ساخت آن ها استفاده شود می توان میزان خطراتی که آن ها را تهدید می کند به مقدار قابل توجهی کاهش داد.

دیوارهای کاذب اتاق سرور یکی از مواردی هستند که می تواند تضمین کننده امنیت اتاق سرور باشند. هدف از استفاده از این دیوارهای کاذب جلوگیری از عبور سر و صدا به داخل اتاق سرور و عبور کابل ها در فاصله میان دیوار اصلی و دیوار کاذب می باشد. دیوار کاذب اتاق سرور همانند کف کاذب اتاق سرور نقش بسیار مهمی دارد که در اینجا تنها به ذکر دو مورد از آن اشاره کرده ایم. برای ساخت دیوارکاذب اتاق سرور باید از شرکت های حرفه ای که در این زمینه فعالیت دارند استفاده کرد و هر شخصی قادر به انجام درست این کار نمی باشد.

عمده ترین مصرف دیوارهای کاذب یا دیوارهای غیر بار بر در مراکز تجاری و ادارات می باشد و به ندرت شاهد استفاده از آن ها در ساخت منازل هستیم، این دیوارها معمولا بر روی دیوار باربر نصب می شوند. از مهم ترین ویژگی های این دیوارها می توان به وزن کم، عایق صدا بودن و مقاوم بودن در برابر زلزله اشاره نمود. برای ساخت دیوار اتاق سرور نیز ابتدا از دیوار های باربر استفاده می کنند سپس دیوار کاذب را بر روی آن قرار می دهند.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب روکش pvc چه ویژگی هایی دارد؟

اتاق سرور,دیوار کاذب,دیوارهای کاذب اتاق سرور

همانطور که می دانید دیوارهای کاذب معمولا برای منظم نمودن و پوشش بی نظمی ها استفاده می شوند و تمامی سیم ها و کابل هایی که در محیط وجود دارند را از فاصله میان دیوار کاذب و دیوار اصلی عبور می دهند تا علاوه بر اینکه محیط را مرتب کنند از سیم و کابل ها در برابر خطرات محافظت نمایند. در گذشته معمولا شرکت ها به ایجاد دیوار کاذب برای اتاق های سرور چندان اهمیت نمی دادند و آن را یک استاندارد تلقی نمی کردند اما امروزه از نظر مهندسی اثبات شده است که دیوارهای کاذب یکی از مواردی هستند که در ساخت اتاق سرور باید به آن ها توجه شود و نصب آن ها جهت حفظ امنیت اتاق سرور الزامی است.

در ساخت اتاق سرور علاوه بر دیوار کاذب از کف کاذب نیز استفاده می شود. دیوارهای کاذبی که برای ساخت اتاق سرور استفاده می شوند تفاوتی با دیگر دیوارهای کاذب مورد استفاده در ساختمان ها ندارند و دارای ظاهر یکسانی هستند.
مزایای دیوارهای کاذب بسیار زیاد است و از دیگر مزیت های آن می توان به عایق حرارتی و برودتی بودن آن برای اتاق سرور اشاره نمود که از تبادل گرما و سرمای داخل اتاق سرور جلوگیری می کنند و همین یکسان بودن دمای اتاق موجب می شود که سرورها کمتر دچار مشکل شوند.

سرورهای موجود در اتاق سرور در واقع محل نگهداری اطلاعات مهم و محرمانه سازمان می باشند که حفظ و نگهداری آن ها بسیار مهم است زیرا در صورتی که خطری آن ها را تهدید کند و از بین روند در واقع شرکت متحمل خسارات بسیار زیادی شده است، از این رو استفاده از دیوارهای کاذب به عنوان یک استاندارد برای اتاق های سرور ضروری است.

مزایای دیوار کاذب,مزایای دیوارهای کاذب,اتاق سرور

بر خلاف تصور بسیاری از افراد دیوار کاذب می تواند پوشش مناسبی برای اتاق سرور باشد و نصب آن الزامی است و باید توسط افراد متخصص در این زمینه اجرا شود زیرا در صورتی که به درستی ایجاد نشود مشکلات و اختلالاتی را به وجود می آورد که حل نمودن آن ها دشوار است. بنابراین توصیه می شود که برای ایجاد دیوار کاذب جهت اتاق سرور شرکت ها حتما به سراغ گروه های با تجربه در این کار بروید و این کار را به هر شخصی نسپارید.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با رگلاژ کف کاذب

استفاده از دیوار کاذب در سازمان ها و شرکت ها تنها به اتاق سرور محدود نمی شود و در اتاق ها و بخش های مختلف شرکت ها شاهد استفاده از این دیوارهای غیر باربر هستیم زیرا مزیت های فراوانی دارند اما استفاده از آن ها برای اتاق سرور از قوانینی است که حتما باید رعایت شود.

دیوارهای کاذب به سبب سبکی و وزن بسیار کمی که دارند نمی توانند تاثیر منفی و فشار زیادی بر روی ساختار ساختمان داشته باشند. تمامی مواد به کار برده شده در ساخت دیوار کاذب اتاق سرور با سایر دیوارهای کاذب یکسان بوده و دارای کیفیت و ساختار یکسانی می باشد.

در صورتی که شرکت ها و سازمان ها استفاده از دیوار کاذب را به عنوان یک استاندارد رعایت نکنند ساختار اتاق سرور آن ها اصولی نخواهد بود و احتمال اینکه خطر و مشکلاتی برای آن ها ایجاد شود وجود دارد، بنابراین توجه به استانداردها در ساخت اتاق سرور می تواند میزان خطرها را به صفر برساند و منافعی برای شرکت داشته باشد و امنیت اطلاعات و داده های شرکت را تضمین نماید. پس بهتر است در ساخت اتاق سرور جهت شرکت خود به تمامی قوانین و استاندارد ها توجه نمایید و آن ها را اجرا کنید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *