سقف کاذب آسمان مجازی

سقف کاذب آسمان مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟

سقف کاذب آسمان مجازی یکی از طرح های جذاب و مدرن که در سال های اخیر مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. این نوع سقف از تلفیق سقف های کاذب دیگر و یا در زمان قرار گرفتن در کنار آن ها زیبایی و نمای خود را نشان می دهد. آسمان مجازی یکی از طرح های نوین برای ایجاد کردن فضایی مناسب برای نورپردازی در سقف می باشد که اصلی ترین کاربرد آن نیز به شمار می رود.

در ادامه مطالبی در رابطه سقف کاذب آسمان مجازی، ایده های سقف آسمان مجازی و قیمت سقف کاذب آسمان مجازی را برای شما بیان می کنیم تا با این موضوعات نیز در کنار کف کاذب بیشتر آشنا شوید.

آسمان مجازی آشپزخانه,آسمان مجازی سرویس بهداشتی,سقف آسمان مجازی

اجزای تشکیل دهنده سقف کاذب آسمان مجازی

این نوع سقف از سه بخش مهم و اساسی تشکیل شده است که در متن پایین به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  1. تایل آسمان مجازی
  2. سازه نورپردازی
  3. سازه سقف کاذب

یکی از سوالات و ابهاماتی که در رابطه با این موضوع برای افراد به وجود می آید از ویژگی های تایل و کاربرد آن می باشد. در پاسخ به این سوال می توان این چنین بیان کرد که تایل یک نوعی صفحه است که بر روی سازه قرار می گیرد و در ادامه نیز مطالب بیشتری را در رابطه با آن بیان می کنیم.

تایل سقف آسمان مجازی

اساسی ترین مزیت سقف کاذب آسمان مجازی، تایل هایی می باشد که در آن قرار گرفته است. روی این تایل ها تصویرهای با کیفیت و متنوعی وجود دارد که تمامی این طرح ها به دو صورت طبیعی و غیر طبیعی تولید می شود. طرح های طبیعی آن شامل تصویر درخت، پرنده، آب، آسمان و … می باشد، همچنین طرح های غیر طبیعی آن تصاویری مانند هواپیما، تصاویر خیالی، ماشین و … است. برای این کار از تعداد تایل هایی استفاده می شود که با سلیقه مشتری همخوانی داشته باشد و قیمت سقف کاذب آسمان مجازی نیز افزایش پیدا نکند.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب برای اتاق های مرکز داده

سقف کاذب آسمان مجازی,قیمت سقف آسمان مجازی,قیمت سقف کاذب آسمان مجازی

سازه های مربوط به نورپردازی

یکی از عواملی که می تواند تاثیر به سزایی در نمای طبیعی سقف آسمان مجازی داشته باشد، نورپردازی مناسب و درست در سقف کاذب آسمان مجازی می باشد. نخستین و اصلی ترین قسمت نورپردازی سقف کاذب، سازه های مربوط به آن است. زیرا سازه های به کار رفته به سقف وصل می شود و باید برای ایجاد نور مناسب سه فاکتور اصلی را در نظر داشته باشید.

  1. نورپردازی در سقف کاذب به وسیله لامپ LED
  2. به کار گرفتن لامپ های FPL در نورپردازی
  3. نورپردازی به وسیله لامپ های T4،T5

روش های نورپردازی در سقف آسمان مجازی

  • لامپ های رنگی RGE: این لامپ ها توانایی ایجاد رنگ های متنوع در سقف را دارا می باشند و از آن ها می توان به عنوان یکی از وسایل اصلی در نورپردازی مناسب برای سقف کاذب استفاده نمود.
  • کریستال سواروسکی: بنابراین اگر قصد دارید در طراحی سقف آسمان مجازی از تصاویر شب و ستاره استفاده کنید، به شما توصیه می کنیم که از طرح کریستال استفاده نمایید. این نوع از کریستال دارای مزیت های فراوانی از جمله مصرف کم و عایق ضد آب می باشد.
  • اس ام دی: این لامپ ها برای استفاده در سقف هایی به کار می رود که نیاز به مصرف پایین برق و همچنین تولید نور فراوان را دارند. لامپ های اس ام دی به این علت که مصرف آن ها بسیار پایین می باشد، گرمای کمی را نیز تولید می کنند که این ویژگی نیاز به استفاده از وسایل خنک کننده را کاهش می دهد و بیشتر در سقف کاذب پذیرایی استفاده می شود.
  • فیبر نوری: این نوع از وسایل نورپردازی قادر به تولید نور زیادی نمی باشند و کارایی آن ها بیشتر در به وجود آوردن نقش های کهکشان و ستاره که رنگ های متنوعی نیز دارند، می باشد. ویژگی مهم فیبر نوری داشتن قابلیت ضد آب و کم مصرف بودن آن می باشد.
این مطلب را از دست ندهید .
نصب کف کاذب و نکات طلایی آن

آسمان مجازی آشپزخانه,آسمان مجازی سرویس بهداشتی,سقف آسمان مجازی

سازه های مربوط به سقف کاذب

اجرایی کردن این مرحله پس از به کار بردن سازه های نورپردازی به صورت درست و در نظر گرفتن یک فاصله استاندارد برای نورپردازی میسر می باشد. این نوع از سازه ها دارای تنوع و گستردگی فراوانی در رنگ ها و نقش های مختلف هستند که بر اساس بودجه مشتری برای صرف هزینه و قیمت سقف کاذب آسمان مجازی و سلیقه آن ها طراحی می گردد.

انجام دادن این کار به این صورت می باشد که در محیط معینی که در نظر گرفته شده است، سقف های کاذب نصب می گردند. بنابراین تنها در فضایی که برای آسمان مجازی انتخاب شده است با استفاده از سازه هایی که دارای اندازه های مشخص 30 در 30، 60 در 60 و 120 در 60 می باشند، اقدام به نصب سقف کاذب آسمان مجازی می کنند.

بنابراین برای اجرایی کردن درست و دقیق سقف آسمان مجازی باید از افرادی که در این زمینه دارای تجربه و تخصص کافی می باشند، استفاده نمایید تا در پایان کار نظاره گر یک اثر خارق العاده و زیبا باشید. نکته دیگری که در رابطه با این موضوع وجود دارد این است که باید تایل هایی که برای سقف کاذب آسمان مجازی می باشد را با دقت کافی انتخاب کنید تا با دکور داخلی منزل شما مطابقت داشته باشد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *