انتخاب کف کاذب

انتخاب کف کاذب

انتخاب کف کاذب مناسب برای ساختمان طبق چه اصولی انجام می‌ گیرد؟

برای انتخاب کف کاذب مورد نظر به چندین فاکتور لازم است که دقت داشته باشید:

  • در چه جایی میخواهید از آن استفاده کنید (مرکز داده ها؛ اداره و یا خرده فروشی و ….)
  • سیستم حفظ تعادل دمای هوا و خنک کننده‌ ی آن
  • دقت کنید که نیازهای شما برای کابل کشی؛ سیم کشی و… چیست؟
  • توانایی تحمل وزن بار وارده را داشته باشد.

کف های کاذب برای پدید آوردن مسیر لوله کشی؛ کابل؛ لوله و جریان هوا بسیار مناسب هستند. برای دانستن موارد بیشتر درمورد کف کاذب توصیه می شود به سایر مقاله هایی که در این زمینه برای شما عزیزان نوشته ایم مراجعه فرمایید؛ در اینجا ما تنها قصد داریم به معرفی کاربردهای کف کاذب و موارد استفاده آن بپردازیم:

ادارات و انتخاب کف کاذب

برخی از مدیران؛ طراحان و مالکان نسبت به انتخاب و استفاده کف کاذب دچار تردید هستند؛ چرا که این افراد به کف های کاذب عادی ؛ عادت کرده‌اند که در کل ارتفاع آن از چند پا بیشتر نشده. با توجه به آنکه در ساختمان های اداری سانتیمتر به سانتیمتر این ارتفاع اهمیت داشته بنابراین منطقی نیست اگر چندین فوت را تنها بخاطر کف کاذب از دست داد؛ اما با پدید آمدن کف های کاذب با ارتفاع کم دیگر شرکت ها و مراکز تجاری مشکل تنظیم ارتفاع را نداشته و همگی می توانند از آن استفاده کنند.

مراکز داده

مدت هاست که دیگر کف های کاذب برای استفاده در اتاق های مخابره اجباری نیستند اما همچنان هم مزیت های زیادی دارند که غیر قابل چشم پوشی است. از جمله:

  • باعث توزیع هوا در کف ساختمان شده
  • باعث مدیریت کردن هرچه بهتر کابل ها و پنهان نمودن آن ها زیر سطح خود شده
  • سیستم لوله کشی آب سرد از زیر این نوع کف ها به راحتی عبور خواهد کرد
  • در برابر سیل و آب های جاری باعث حفاظت ساختمان خواهد شد
این مطلب را از دست ندهید .
عوامل موثر بر قیمت کف کاذب

اجرای کف کاذب,انواع کف کاذب,انواع کف کاذب اتاق سرور

انواع کف کاذب به دو نوع تقسیم میشوند:

کف کاذب با ارتفاع کم:

این نوع کف ها یعنی کف های کاذب باعث مدیریت کردن هرچه بهتر کابل ها؛ سیم ها و … می شوند. با توجه به اینکه ارتفاع کم است جریان هوا در زیر کف دیگر یک دغدغه به حساب نمی آید.

البته بعضی از کف ها اندکی سبک تر از انواع گسترده تر و بزرگتر خود هستند. برخی از مزایای این نوع کف ها این است که باعث کاهش ارتفاع نسبت به سقف می شوند که این امر راحتی پرسنل را در محیط فراهم آورده. و باتوجه به آنکه دیگر هیچ پانل سنگین وزنی وجود ندارد.
چنانچه شما در حال اجرا نمودن یک خط آب سرد بزرگ در لایه‌ی زیرین کف هستید؛ کف کاذب سنتی با پانل ها و ستون و آویز برای شما گزینه مناسب تری است.
اما چنانچه مشغول مجراهای الکتریکی و کابل داده ها در یک فضایی همچون فضای یک کتابخانه و یا فروشگاه خورده فروشی هستید کف کاذب کم ارتفاع برای شما بهترین گزینه است.

کف کاذب استاندارد یا کف کاذب سنتی

این نوع کف کاذب یعنی کف کاذب استاندارد ارتفاعش به بیش از شش پا می رسد. ارتفاع استاندارد بین ۶تا ۱۲ پا است.
این نوع کف همانطور که گفته شد باعث کنترل و مدیریت نمودن سیم ها و کابل ها و همچنین جریان یافتن هوا در زیر خود می شوند. این کف ها همچنین قابلیت استفاده در محیط های صنعتی و اداری را داشته و فضای مورد نیاز برای عبور سیم و کابل را در اختیار قرار می دهد. البته بزرگترین عیبی که دارد این است که امکان دست یابی سریع و راحت به سیم ها؛ لوله و نیز کابل های زیرین را به ما نمی دهد.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب آزمایشگاه

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *