عوامل موثر بر قسمت کف کاذب

کف کاذب طرح لگراند

کف کاذب لگراند

معمولا برای تعمیر و بازسازی کف منازل یا سایر ساختمان های اداری و تجاری از کف کاذب استفاده می‌شود. مزیت استفاده از کف‌های کاذب این است که امکان استفاده از خطوط ارتباطی و لوله کشی در زیر آن وجود دارد. چرا که سیمکشی‌های متعدد ظاهری نامناسب و پر از شلوغی به اتاق می بخشد. با توجه به همین مساله، می‌توان گفت که کف‌ کاذب طرح لگراند برای استفاده در منزل‌های مسکونی مناسب نیستند. اما در ساختمان‌های تجاری یا اداری با توجه به میزان بالای استفاده از سیم و کابل، نصب کف‌های کاذب ضرورت زیادی پیدا می‌کند. این کف‌ها در انواع گوناگونی ساخته می‌شوند که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

یکی از مهم‌ترین انواع کف‌های کاذب، کف کاذب طرح لگراند است. این کف‌ها، از اجزای مختلفی مانند شبکه تایل برای استفاده در کف، پلنیوم، ارتینگ تایل و تایل‌های تعبیه شده برای خروجی کابل‌ها تشکیل شده‌اند.

مساحت تولیدی کف کاذب طرح لگراند کارنو، ۱۰۰۰ مترمربع در روز است. تعداد تایل‌هایی که در هر روز تولید می‌شوند نیز به بیش از ۱۵۰۰ مربع می‌رسد. علاوه بر این، بیش از ۱۰۰۰ پایه نیز برای نصب تایل‌ها در روز تولید می‌شود

استفاده کف کاذب,انواع کف کاذب,جنس کف کاذب

نصب کف‌های کاذب طرح لگراند کمی زمان بر است. به طوری که در هر روز با توجه به میزان مهارت استادکار می‌توان بین ۵۰ تا ۱۰۰ مترمربع از آن‌ها را نصب کرد. البته فاکتورهای دیگری نیز در میزان زمان نصب کف‌های کاذب تاثیرگذار است. مساحت مکان موردنظر و همچنین موقعیت آن از جمله عوامل تاثیرگذار است.

معمولا تولیدکنندگان کف‌های کاذب تلاش می‌کنند تا با اختصاص بودجه‌ای معین به بخش تحقیق و توسعه، بتوانند محصولاتی تولید کنند که علاوه بر با کیفیت بودن، تمام خواسته‌های مشتریان را نیز برآورده کنند. کیفیت بالا، نصب ساده، استحکام، زیبایی و قیمت مناسب از جمله ویژگی‌هایی‌ست که خریداران کف‌های کاذب به دنبال آن هستند.

علاوه بر این‌ها، تولیدکنندگان تلاش زیادی در جهت بالا بردن کیفیت کف کاذب انجام می‌دهند. یکی از این تلاش‌ها در جهت تهیه مواد اولیه مرغوب است. اگر موادی که در ساخت کف‌های کاذب و تجهیزات جانبی آن استفاده می‌شوند، کیفیت پایینی داشته باشند، محصول نهایی در سطح مورد انتظار مشتریان نخواهد بود.

با توجه به این که کف‌های کاذب در اداره‌ها و سازمان‌های کامپیوتری بیشترین استفاده را دارند، حساسیت زیادی پیرامون ساخت آن ها وجود دارد. این کف ها باید بتوانند حجم زیادی از سیم کشی و مسیرهای ارتباطی را پوشش دهند. علاوه بر این، استحکام خوبی داشته باشند و تمیز کردن آن‌ها نیز راحت باشد.

در نهایت باید گفت کف‌های کاذب طرح لگراند بسیار باکیفیت بوده و با توجه به نصب راحت در مقایسه با سایر کف‌های کاذب، گزینه بسیار مناسبی برای مراکز اداری و ساختمان‌های تجاری هستند.

کف کاذب لگراند

کف کاذب سولفکس لگراند یکی از بهترین نوع کف کاذب در بازار جهانی می باشد. از کف کاذب سولفکس که ساخت کشور فرانسه است در مراکز داده و اتاق سرور ها استفاده میشود. این کف کاذب باعث پوشاندن تجهیزات و کابل های شبکه می شود.

نصب کف کاذب لگراند بسیار آسان است زیرا هیچ پیچ و رولپلاکی برای نصب در آن به کار نرفته است. همین امر باعث شده که به راحتی بتوان تجهیزات را به مکان دیگر منتقل کرد و کف کاذب را در اتاقی دیگر اجرا کرد.

در این نوع کف کاذب می‌توان از باکس کفی استفاده کرد تا خروجی از کف برای پریزها فراهم شود.

با توجه به سایز کف کاذب لگراند، هنگام به کار گیری آن در اتاق سرورها، هتل‌ها، شرکت‌ها، ادارات و…. به ندرت احتیاج به برش کاری خواهید داشت. همین امر سبب می‌شود که سرعت نصب کف کاذب لگراند در برابر دیگر کف‌های کاذب تا دو برابر بیشتر باشد.

اما مشکلی که وجود دارد قیمت بالای این نوع کف کاذب است. به همین دلیل شرکت فراز شبکه کارنو کف کاذب طرح لگراند را با نام کف کاذب گالوانیزه کارنو تولید کرده است به طوری که کیفیت آن با کیفیت کف کاذب لگراند فرانسه برابری می‌کند.

کف کاذب گالوانیزه کارنو از جنس فولاد گالوانیزه است و بسیار مقاوم در برابر رطوبت و خوردگی‌ست.

کف کاذب گالوانیزه کارنو قابلیت جذب الکتریسیته ساکن دارد و برای اتاق برق و اتاق سرور و… که مراکز حساسی هستند و استانداردسازی آن‌ها بسیار حائز اهمیت است، کاربرد دارد.

مزیت کف کاذب کارنو در برابر کف کاذب سولفکس لگراند

یکی از معایبی که کف کاذب سولفکس لگراند فرانسه دارد این است که حداکثر ارتفاعی که می‌توان با این کف کاذب ایجاد کرد ۱۲ سانتی‌متر است اما شرکت فراز شبکه کارنو کوشیده است تا این مشکل را حل کند. بنابراین در کنار تجهیزات کف کاذب گالوانیزه کارنو، قطعه ای را به عنوان ارتفاع دهنده تولید کرده است که ارتفاع ۱۱ سانتی‌متر دارد و با این ارتفاع دهنده می‌توان کف کاذبی با حداکثر ارتفاع ۳۴ سانتی‌متر را ایجاد کرد.

کف کاذب گالوانیزه کارنو با نام کف کاذب طرح لگراند در بازار شناخته شده است و کف کاذبی است که مشابه کف کاذب سولفکس لگراند و بسیار با کیفیت است. مواد اولیه ای که برای کف کاذب کارنو استفاده شده است، فولاد گالوانیزه است که قابل بازیافت است. با توجه به اینکه کف کاذب کارنو ۲۵ سال گارانتی دارد و از کیفیت بسیار مرغوبی برخوردار است. کف کاذب کارنو به گونه‌ای تولید شده است که می‌توان به راحتی به مکان دیگری انتقال پیدا داد. در نصب کف کاذب کارنو از پیچ و رولپلاک استفاده نشده و همین سبب شده که نیاز به رگلاژ دوره ای و رگلاژ نداشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
طراحی و نصب سقف های کاذب PVC

با توجه به آزمایشاتی که انجام شده کف کاذب کارنو در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم است و باعث امنیت بیشتر محیط می‌شود. برای محیط‌های حساسی هم چون دیتاسنتر و اتاق سرورها این مسئله بسیار حائز اهمیت است زیرا اتاق سرورها و دیتاسنترها در هر سازمانی جز مهم‌ترین قسمت‌ها محسوب می‌شوند و اطلاعاتی که درون این اتاق‌ها قرار دارند برای سازمان بسیار مهم است. بنابراین باید اقداماتی برای حفظ و نگهداری آن‌‎ها اجام شود که یک مورد آن کف کاذب استاندارد و با کیفیت است که در برابر آتش سوزی مقاوم باشد.

جنس پایه این نوع کف کاذب P.P است. (پلی پروپیلین نوعی پلاستیک همه منظوره و کاربردی‌ست که در صنعت جایگاه ویژه‌ای دارد. این نوع پلاستیک از شفافیت بالایی برخوردار است و مقاومت بالایی در برابر ضربه و دما داشته و دارای استحکام بالایی‌ست. همچنین در برابر اسیدها و بازها و حلال ها مقاوم بوده و خاصیت قالب گیری خوبی دارد).

کف کاذب کارنو قابلیت این را دارد که با استفاده از قطعه باکس کفی، کف را به پریزهای برق و شبکه و تلفن و غیره مجهز کند.

کف کاذب کارنو وزن سبکی دارد که برای حمل و نقل بسیار راحت است.

پس از نصب کف کاذب می‌توان آن را با موکت، فرش، پارکت و … پوشاند.

چرا کف کاذب برای اتاق سرور لازم است؟ آیا می توان از کف کاذب کارنو برای اتاق سرور استفاده کرد؟

کف کاذب کارنو می تواند ارتفاعی از ۱۲ سانتی متر تا ۳۴ سانتی‌متر روی کف اتاق سرور ایجاد کند. با توجه به سایز پانل‌ها که ۲۲٫۵ در ۲۲٫۵ سانتی‌متر است، می‌توان از سینی با عرض ۱۰ سانتی‌متر زیر آن استفاده کرد.

کف کاذب به طور کلی فضایی را ایجاد می‌کند که می تواند برای خدمات خنک کننده، الکتریکی و مکانیکی مورد استفاده قرار گیرد. در مراکز داده و اتاق سرورها کف های بلند نیز به عنوان روشی برای توزیع هوای سرد استفاده می‌شود. با استفاده از کف کاذب می‌توان در مصرف انرژی در اتاق سرور صرفه جویی کرد. زیرا می تواند دما را در سراسر رک‌ها به طور مناسب پخش کند.

وجود یک سیستم خنک کننده در کنار کف کاذب می تواند بار خنک کننده را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

خنک نگه داشتن

همانطور که می‌دانید سرورها هنگام کار کردن گرمای زیادی را در اتاق سرور ایجاد می‌کنند و این یک مشکل اساسی برای طراحان مرکز داده ها و مدیران ایجاد می‌کند. وقتی سرورها بیش از حد گرم می‌شوند، کارایی آن‌ها پایین می‌آید و یا حتی باعث از کار افتادن آن‌ها می‌شود. باید زیر ساخت‌هایی برای حفظ دمای مناسب در اتاق سرور و رک‌ها در نظر گرفته شود. به منظور خنک نگه داشتن مرکز داده و اتاق سرور، یک روش معمول نصب کف کاذب سوراخ شده وحفره‌ای در راهروهای سرد می‌تواند کمک کننده باشد.

قیمت کف کاذب,کاربرد کف کاذب,کف کاذب چیست؟

کابل کشی و تجهیزات اضافی

همچنین وجود کف کاذب در یک مرکز داده یا اتاق سرور، انجام به روزرسانی تجهیزات یا نصب تجهیزات کاملاً جدید را آسان‌تر می‌کند. این امر می‌تواند شامل نصب کابل کشی و توسعه اتاق سرور برای اهداف دیگر و اضافه کردن تجهیزات باشد.

زمانیکه تعداد زیادی کابل وجود داشته باشد، کف کاذب می‌تواند یک استراتژی خوب برای طراحی و ایجاد نظم در اتاق سرور باشد. این روش کارآمد است و می‌تواند هزینه کمتری نسبت به سیستم‌هایی که در نزدیکی سقف نصب می‌شوند، داشته باشد. اجرای کابل کشی مرکز داده در زیرکف کاذب نیز کمک می‌کند تا سطح زمین مراکز داده و اتاق سرور بدون سر و صدا و مرتب نگه داشته شوند.

طراحی انعطاف پذیر

هنگامی که تصمیم به انتخاب و نصب کف کاذب کارنو (طرح لگراند) دارید باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که آیا این نوع کف کاذب قابلیت توسعه در آینده را دارد یا خیر. مهندسان مراکز داده همواره باید این نکته را در نظر داشته باشند که تجهیزاتی که در اتاق سرور وجود دارند باید قابلیت ارتفاء داشته باشند.

بنابراین هنگام نصب کف کاذب میزان فضای خالی را برای تجهیزات فعلی و آینده در نظر می‌گیرند. فضای خالی که زیر کف کاذب وجود دارد، باید علاوه عبور سیم‌ها و تجهیزات، فضایی برای گردش هوای خنک نیز داشته باشد. بعد از نصب کف کاذب، کارکنان باید برنامه‌ای برای تمیز و نگهداری کف کاذب، تعیین کنند و همچنین مراقبت‌هایی همچون تمیز کردن کف را در لیست کارهای خود قرار دهند.

کف کاذب کارنو (طرح لگراند) نسبت به کف های کاذب ثابت انعطاف پذیرتر هستند. بنابراین بهره‌وری از آن بیشتر خواهدبود. چرا که قابلیت تطبیق پذیری بیشتری را ارائه می‌دهد.

تعمیر و نگهداری تایل‌های کف

تمیز کردن زیر کف کاذب می‌تواند از ورود گرد و غبار به سطح جلوگیری کند و خطر خرابی تجهیزات را به حداقل برساند. اکثر سازمان‌ها یک برنامه منظم برای تمیز کردن زیر کف کاذب اتاق سرور خود دارند. تمیز کردن زیر کف کاذب به طور منظم از ورود آلاینده‌ها و کثیفی‌ها به سطح کف کاذب جلوگیری می‌کند و میزان هوایی که به داخل سرورها می رود، عاری از هر گونه کثیفی و گرد و غبار خواهد بود که این گرد و غبار می‌تواند خساراتی به سرورها وارد کند.

کابل کشی که زیر کف کاذب انجام می‌شود، راحت‌تر است و مدیریت این کابل‌ها آسان‌تر خواهد بود. اما باید در نظر داشته باشید که اگر کابل‌ها در یک مکان جمع شوند، می‌توانند جریان هوا را به میزان قابل توجهی مسدود کنند.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با کف کاذب فلزی

اجزای تشکیل دهنده کف کاذب کارنو

تایل:

تایل‌ها به عنوان سطحی بیرون کف کاذب هستند که در مرحله اول به چشم می خورند. این تایل‌ها باید از نما و ظاهر خوبی برخوردار باشند. تایل استیل کف کاذب کارنو دارای سایز ۲۲٫۵*۲۲٫۵ است و این سایز کمک می‌کند که هنگام اجرای کف کاذب در اتاق سرور و دیگر مکان‌ها، به کم‌ترین برشکاری نیاز باشد.

تایل‌ها به صورت گالوانیزه تولید شده‌اند به همین دلیل مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارند و تا سالیان زیاد دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی‌شوند.

تایل استیل کف کاذب کارنو از ورق‌های ۲ میلی متری تهیه شده‌اند و تا ۹۵۰ کیلوگرم تحمل وزن به صورت نقطه‌ای دارند.

این تایل‌ها غیر قابل اشتعال هستند و برای اتاق سرورها و مراکز حساس که باید از امنیت زیادی برخوردار باشند بسیار مناسب هستند. همچنین با توجه به اینکه غیر اشتعال هستند، در صورت ایجاد آتش سوزی در محل، تایل ها از گسترش و انتقال آتش نیز جلوگیری می‌کنند.

تایل ها به رنگ نقره ای/ خاکستری هستند و ظاهر زیبایی را در محیط ایجاد می‌کنند.

وزن هر عدد تایل استیل کف کاذب طرح لگراند حدود ۹۰۰ گرم است که در نوع خود، مناسب می باشد.

علاوه بر تایل استیل، قطعه ی دیگری به نام تایل اگزیت نیز وجود دارد که در قسمت‌هایی که نیاز است کابل از زیر کف کاذب به سطح رویی منتقل شود، از این نوع تایل استفاده می‌شود. تایل اگزیت به گونه‌ای طراحی شده است که قسمتی از ضلع تایل برش خورد و با کنار هم قرار گرفتن این تایل‌ها، می‌توان مسیری را برای انتقال کابل و یا دیگر تجهیزات به کف به وجود آورد.

پایه:

یکی دیگر از متعلقات کف کاذب گالوانیزه طرح لگراند، پایه‌های آن است.

پایه‌های کف کاذب گالوانیزه از جنس pvc و حداقل ارتفاع در این پایه ها ۱۲ و حداکثر ۵۶ سانتی‌متر است. در کف کاذب طرح لگراند قطعه ای به نام، قطعه ی ارتفاع دهنده، جهت افزایش ارتفاع وجود دارد. هر قطعه ۱۲ سانتی‌متر بوده و مصرف کننده می۲تواند با توجه به حجم تاسیسات خود این قطعات را خریداری نماید. قابل ذکر است که این قطعات از تولیدات انحصاری شرکت فنی و مهندسی کارنوست

پایه‌های کف کاذب گالوانیزه به گونه ای طراحی شده اند که در زمان نصب نیازی به پیچ و رولپلاک ندارند و شما می توانید بدون نیاز به نصاب و به سادگی به اجرای این محصول بپردازید.

مشخصات فنی:

  • حداقل ارتفاع ۱۲ سانتی متر
  • حداکثر ارتفاع ۵۶ سانتی متر
  • قطر پایه ها ۱۰ سانتی متر
  • جنس پایه ها P از گرید A
  • تحمل وزن نقطه ای پایه ها ۱۲۰۰ کیلوگرم

*نکته: شما می توانید برای هر متر مربع از ۲۰ عدد پایه استفاده نمائید.

پلنیوم:

یکی دیگر از قطعات کف کاذب گالوانیزه، پلنیوم است و جنس آن از گالوانیزه با ورق ۲ میلیمتر است. شما می‌توانید بعد از نصب برای پوشاندن فضاهای باز دور کار خود از این قطعه استفاده نمائید.

ابعاد آن نیز ۱۰۰ سانتی متر و وزن آن ۳۰۰۰ گرم است.

اگزیت تایل:

اگزیت تایل به معنای تایل خروجی است. قطعا شما برای دسترسی به تاسیسات زیر کف کاذب به خروجی نیازمند خواهید بود.

درنتیجه اگزیت تایل به شما کمک می کند تا بتوانید تاسیسات زیر کف کاذب خود را بیرون بیاورید و امکان دسترسی به این تاسیسات را داشته باشید.

ابعاد این قطعه همانند تایل های گالوانیزه ۵/۲۲*۵/۲۲ سانتی متر است و وزن هر اگزیت تایل ۹۰۰ گرم می باشد. شما می توانید برای امکان دسترسی به خروجی ای بزرگتر از کنار هم قراردادن دو یا چهار اگزیت تایل استفاده نمائید.

ارتینگ تایل:

یکی از قطعات کف کاذب لگراند، ارتینگ تایل است. از این قطعه جهت جذب الکتریسیته ساکن استفاده می‌کند؛ از همین جهت کف کاذب طرح لگراند گزینه‌ ی مناسبی برای مکانهایی همچون: اتاق‌های برق، اتاق‌های مانیتورینگ، اتاق‌های دیتاسنتر وغیره خواهد بود. جنس تایل این قطعه از گالوانیزه با ورق ۲ میلی‌متر بوده و ابعاد آن نیز همانند تایل های آن ۵/۲۲*۵/۲۲ است. شما می‌توانید  برای هر ۶ متر مربع از یک عدد ارتینگ تایل استفاده نمائید. وزن هر تایل نیز ۱۰۰۰ گرم است.

استفاده از این قطعه بسیار موثر است، زیرا در صورت عدم استفاده از آن، الکتریسیته ساکن می‌تواند خسارات زیادی را به وجود آورد. از جمله:

  • ایجاد تداخل الکترومغناطیسی در تجهیزات حساس
  • آسیب اجزا حساس الکترونیکی
  • خطر برق گرفتگی
  • افزایش اصطحکاک
  • عملکرد ناخواسته سیستمهای کنترل
  • و غیره

نحوه کار با این قطعه بدین صورت خواهد بود که پس از نصب، یک سیم ارت مستقیما از ارتینگ تایل کارنو به شین ارت مرکزی متصل شده و الکتریسیته ساکن را جذب می‌‎نماید.

همچنین استفاده از این قطعه موجب افزایش طول عمر تجهیزات الکتریکی خواهد شد و هرگز دچار فرو ریختگی، زنگ زدگی و خوردگی نیز نمی‌شود.

فلور باکس:

فلور باکس، یکی دیگر از قطعات کف کاذب لگراند است، اندازه‌ی این قطعه متفاوت است. ابعاد این قطعه ۴۵*۴۵ سانتی‌متر در نظر گرفته شده است. جنس فلور باکس از گالوانیزه و ضخامت ورق آن نیز ۲ میلیمتر می‌باشد. این قطعه برای نصب باکس کفی در کف کاذب کاربرد دارد و شما می‌توانید از آن، جهت قرار دادن پریزها و تجهیزات مورد نیاز خود استفاده نمائید. لبه‌‌های تعبیه شده در این قطعه درون شیارهای پایه‌ها قرار می‌گیرد و بدون استفاده از پیچ و مهره به پایه ها متصل می شود. رنگ فلور باکس از استیل بوده و از نظر ظاهری، زیبایی خاصی را به محیط می‌دهد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *