کف کاذب آزمایشگاه

کف کاذب آزمایشگاه

دقیقا همانند سقف های کاذب، از کف های کاذب نیز برای ایجاد فضا و پوشش اضافی در کف ساختمان استفاده می شود. در واقع کف های کاذب باعث می شوند که کف ساختمان ارتفاع بیشتری پیدا کرده و سقف کوتاه تر به نظر برسد.

همچنین می توان در زیر کف کاذب انواع مختلف سیم کشی و لوله کشی ها را قرارداد بدون آن که نیازی باشد نگران ظاهر شلوغ و نامناسب اتاق های ساختمان باشید. نصب سریع و ساده کف کاذب ها نیز باعث می شود که کار ساخت و ساز ساختمان با سرعت بیشتری به اتمام برسد. به همین دلیل در انواع ساختمان های اداری، تجاری یا صنعتی، استفاده از کف کاذب بسیار متداول است.

استفاده کف کاذب,انواع کف کاذب,قیمت انواع کف کاذب

کف های کاذب در انواع مختلفی با کاربری های متنوع ساخته می شوند که کف کاذب آزمایشگاه یکی از آن ها است. با توجه به این که در آزمایشگاه های علمی و صنعتی، شرایط خاصی از نظر ایمنی و بهداشت وجود دارد، انتخاب جنس مناسب برای پوشش کف آن ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

به عنوان مثال، کف آزمایشگاه ها خصوصا آزمایشگاه های پزشکی، باید تمیز بوده و به راحتی نظافت شود. سطح صاف کف های کاذب این امکان را فراهم می کند که کف آزمایشگاه به سرعت با استفاده از پاک کننده های معمولی تمیز شود. وجود ارتفاع کف کاذب از کف اصلی اتاق نیز باعث می شود که داخل آزمایشگاه از انواع آلودگی های میکروبی در امان بماند.

علاوه بر این، وجود فضایی در زیر کف کاذب باعث می شود که بتوان کابل کشی تمام تجهیزات برقی آزمایشگاه را از زیر آن رد کرد. در دسترس نبودن این کابل ها باعث می شود که هم زیبایی ظاهری آزمایشگاه حفظ شود، هم این که از امکان قطعی یا اتصال کابل ها در اثر برخورد و رفت و آمد نیز کاسته می شود. با توجه به این نکات، استفاده از کف های کاذب گزینه بسیار مناسبی برای آزمایشگاه های مختلف است.

این مطلب را از دست ندهید .
نحوه‌ی اجرای کابل کشی زمینی

قیمت کف کاذب,کاربرد کف کاذب,کف کاذب آزمایشگاه

حساسیت بالایی که پیرامون بهداشت و ایمنی آزمایشگاه ها وجود دارد باعث می شود که سازندگان ساختمان به سمت استفاده از کف های کاذب سوق داده شوند. ارتفاع بیشتر کف های کاذب از سطح ساختمان، رعایت نکات بهداشتی و حفاظت از تجهیزات الکتریکی را بسیار ساده تر می کند.

علاوه بر این، تجمع بارهای الکتریسیته ساکن در کف آزمایشگاه نیز می تواند باعث اخلال در عملکرد دستگاه های آزمایشگاه شده یا دقت آن ها را پایین بیاورد. به همین دلیل توصیه می شود که از کف های کاذب استفاده کنید تا از تجمع این بارها در آزمایشگاه جلوگیری شود.

کف های کاذبی که برای آزمایشگاه ها ساخته می شوند، شباهت زیادی به سایر انواع کف های کاذب دارند؛ اما استحکام بالا، نظافت سریع و نصب راحت از جمله مزیت های این کف ها نسبت به سایر انواع کف های کاذب است. توصیه می شود که در انتخاب کف کاذب برای آزمایشگاه ها دقت بالایی صورت بگیرد تا از ایجاد خطرات ایمنی یا بهداشتی در این مکان ها جلوگیری شود. به طور کلی برای انواع ساختمان های تجاری یا اداری، کف های کاذب گزینه بسیار معقولی به شمار می روند.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *