تعریف کف کاذب

تعریف کف کاذب

اصطلاح کف کاذب، یکی از جدید ترین اصطلاحات به کار رفته در صنعت ساختمان است. کف کاذب امروزه، در مراکز بسیار مهم ارتباطی و فناوری، مورد استفاده قرار گرفته است. درباره سایر نام هایی که به کف کاذب داده اند، می توان به این موارد اشاره نمود: ۱- کف بلند شده ۲- کف دسترسی ۳- کف ساختار یافته بالای بستر زمین. این ها اصطلاحاتی هستند که گاهی اوقات به جای کف کاذب به کار می رود.

کف کاذب، معمولاً از جنس بتن است که در فضای خالی خود، جایی برای عبور سیم برق، و سایر تجهیزات کابلی و داده ای، فراهم می کند. در حال حاضر، کف کاذب، در بسیاری از ساختمان های اداری، داده ای، فرماندهی، فناوری اطلاعات و حتی اتاق های کامپیوتر، مورد استفاده قرار گرفته است. با کف کاذب است که عبور و اتصال کابل های برق، و داده، به خوبی برقرار می شود.

کف کاذب، در چند ارتفاع مختلف قرار می گیرد. حداقل ارتفاع ۲ اینچ معادل ۵۱ میلی متر و حداکثر آن ارتفاعی بالاتر از ۴ فوت معادل ۱۲۰۰ میلی متر. ارتفاعات بیان شده، فضای مناسبی برای تجهیزات زیر کف ساختمان، فراهم می نماید. با توجه به میزان ارتفاع می توان، سایر تجهیزات، شامل تجهیزات نور پردازی و یا پشتیبانی را در آن تعبیه نمود.

اجرای کف کاذب,اجزا کف کاذب,اجزای کف کاذب

برای تعریف جامع کف کاذب می توان، آن را از یک نگاه دیگر، عنوان نمود. کف کاذب، کفی متشکل از چارچوبی است که جنس آن از فلز مشبک می باشد. این فلز مشبک یا زیر ساخت کف، دارای قابلیت تنظیم ارتفاع نیز می باشد. به قابلیت تنظیم ارتفاع، پایه ستون گفته می شود. پایه ستون، از پنل های کف، پشتیبانی می کند که قابلیت جابجایی دارند. اندازه این پایه ها، ۲ × ۲ فوت و یا ۶۰ ×۶۰ سانتی متری است. این ارتفاع ستون، بر اساس حجم کابل ها و تجهیزات است. تجهیزات و سرویس های زیر کف باید اندازه ای در حد ۲۴ اینچ تا ۴۸ اینچ داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
تاریخچه و قابلیت های سقف کاذب

بعد از شناختی که از کف کاذب، به دست آوردید؛ بهتر است با اجزای اصلی تشکیل دهنده آن نیز آشنا شوید. اجزای کف کاذب شامل این موارد هستند:

  • پنل کف: پنل کف، بار افقی کف کاذب را تحمل می کند. اندازه بار استاندارد در صنعت، در حدود ۲۴ × ۲۴ اینچ مربع، می باشد.
  • پایه ستون: ساختار پایه ستون، قابل تنظیم بر پنل کف کاذب است. این قابلیت تنظیم به صورت عمودی است. به طور معمول، پایه های ستون، با اپوکسی رزین، قابل اتصال هستند. این اتصال نیز، تنظیمات عمودی ۲/۱ اینچ را فراهم آورده است. تنظیم عمودی، کف کاذب را به صورت مسطح، نصب می کند.
  • ریل بند (تراورس): ریل بند به حالت افقی است. این حالت افقی از پایه های ستونی تشکیل شده است که محیط ستون را به وجود آورده است. ریل بند، در ارتفاع بیشتر کف، پشتیبانی می شود. در واقع، وجود تراورس، ساختار سیستم کف کاذب را بهبود و افزایش داده است.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *