کف کاذب دیتاسنتر

چه نوع کف کاذب برای دیتاسنتر مناسب است

کف کاذب مناسب دیتاسنتر

در ابتدا مفهوم دیتاسنتر یا همان مرکز داده را برای شما توضیح می دهیم، سپس انواع کف کاذب مناسب برای دیتاسنتر را شرح خواهیم داد. در واقع دیتا سنتر (Data Center) تمامی وسایل و تجهیزات الکترونیکی هستند که زیر ساخت های ارتباطی را دربر می گیرد. این تجهیزات برای نگهداری و پشتیبانی کردن از خدمات و سرویس های تحت شبکه مورد استفاده قرار می گیرند.

اکنون پس از واقف شدن به مفهوم دیتاسنتر به بررسی کف های کاذب مورد استفاده برای این تجهیزات می پردازیم. کف های کاذب به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  • کف کاذب فاقد استرینگر: وزن لازم برای کابل ها، بر روی یک ردیف از پایه ستون قرار می گیرد. این نوع کف کاذب برای پشتیبانی تک تک گوشه های پانل کف استفاده می شوند.
  • کف کاذب دارای استرینگر: پایه های ستونی از جنس فولاد که به شکل یک ردیف عمودی در مرکز دو فوتی، کنار هم قرار می گیرند. این پایه ها به شکل مکانیکی به کف های بتونی وصل می شوند.
  • بسترهای ساختاری: این بسترها از چند کانال استیل تشکیل شده اند که جهت پشتیبانی از تجهیزات، برای شکل گیری یک بستر ساختاری یکپارچه پیچ می شوند.
  • خرپا: به دلیل داشتن قدرت جانبی زیاد، وظیفه منتقل کردن بارهای جانبی را به کف، برعهده دارد.

خطوط بهم پیوسته امکانات و وسایل دیتاسنتر، باعث برقرای ارتباط می شوند. به همین دلیل چون فضای زیادی اشغال می کنند، بار سیستم کف کاذب در بالاترین حد خود قرار دارند. دیتا سنترها به علت وجود کابل های برق و تنش های فیزیکی همواره در معرض آتش سوزی و خطرات ناشی از تجهیزات الکتریکی هستند. یکی از مهم ترین دلایل استفاده از کف های کاذب در محیطی که دیتاسنتر قرار گرفته این است که سیستم های خنک کننده احتیاج به آب سرد برای فرستادن به فضای دیتا سنتر دارند. به همین جهت کف کاذب این امکان را برای انجام این کار فراهم می کند.

این مطلب را از دست ندهید .
اجرایی کردن کف های کاذب

یک دلیل جالب دیگر برای استفاده از کف کاذب در مکان دیتاسنتر تراکم کمی است که کف های کاذب دارند. این ویژگی سبب می شود تا موقعیت تجهیزات فناوری اطلاعات را به زحمت بتوان تشخیص داد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *