نصب سقف کاذب

نصب سقف کاذب و بررسی انواع آن


نصب سقف کاذب امروزه امری مهم است که تقریبا هرکسی باید به آن اهمیت بدهد و از نوع آن خبر داشته باشد. با توسعه تمامی امکانات و در دسترس بودن مواد اولیه می توان گفت که سقف کاذب با طرح ها و مدل های مختلفی در بازار موجود می باشد.

بنابراین تمامی افراد می توانند بر اساس سلیقه شخصی خود از بین تمامی مدل ها دست به انتخاب بزنند. در ادامه به معرفی انواع سقف کاذب نوع نصب سقف کاذب می پردازیم تا شما بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در بازار دو نوع سقف کاذب وجود دارد. سقف کاذب متحرک و سقف کاذب ثابت که در ادامه به مزیت و نوع جنسیت هردو می پردازیم.

ایده طراحی سقف کاذب,سقف کاذب,سقف کاذب ثابت

تولید سقف کاذب در دسته ها و انوع مختلفی صورت می گیرد و بر اساس ذوق و هنر طراحان این نوع سقف ها بسیار جذاب و زیبا می باشند که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. این نمونه از سقف ها شامل سقف کاذب ثابت، سقف کاذب متحرک و سقف کاذب دکوراتیو تقسیم بندی می شوند.

مزیت نصب سقف کاذب ثابت

این نوع از سقف های کاذب خود در دو نوع  یعنی سقف دو طرفه A و یک طرفه B تولید می شوند که در متن پایین به توضیح آنها می پردازیم.

سقف کاذب دو طرفه A: میزان سرعت عمل در نصب سقف کاذب که به این شکل تولید می شوند بالا می باشد و کاربرد های فراوانی دارد که به آن اشاره خواهیم کرد.

به منظور پوشش دهی سقف هایی که ارتفاع آن از ۵۰ متر مربع بیشتر می باشد.

برای استفاده در گستره هایی که از ۴ متر مربع بیشتر باشد.

به دلیل اینکه سیم برق و وسایل تاسیسات از سقف عبور می کنند بنابراین در شرایطی که ارتفاع آنها از ۴۵۰ میلی متر بیشتر شود باید  یک الی چند لایه کناف را مورد استفاده قرار دهیم که به این لایه ها صفحه های ساده نیز گفته می شود. بعد از اجرای سقف کاذب به صورت دقیق و به کار بردن زیر سازی استاندارد باید بتونه کاری را به درستی برای آن انجام داد. اجرای این مرحله به این صورت می باشد که درز کناف هایی که استفاده می شود باید به وسیله نوار و بتونه درست شود و انجام دادن این کار به این منظور می باشد که درزهای بین سقف به صورت کامل پوشش داده شود و صاف و یکدست باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
فولاد گالوانیزه چیست

 سقف کاذب با سازه یک طرفه B: سرعت نصب سقف در این نوع نیز بالا می باشد و در مواردی که در متن پایین به آن اشاره می کنیم به کار برده می شود.

به منظور به کار بردن در سقف هایی که ارتفاع آن از ۵۰ متر مربع کم تر باشد.

در فضاهایی که دهانه آنها از ۴ متر کمتر و یا بیشتر باشد.

سقف کاذب متحرک,طراحی سقف کاذب,نصب سقف کاذب

استفاده در قسمت هایی که افراد با محدودیت زمانی مواجه هستند و یا اینکه به دنبال سقف کاذب ارزان می باشند.

به کار بردن آن در سقف هایی که ارتفاع تاسیسات از ۴۵۰ میلی متر کم تر باشد.

در رابطه با این نوع سقف باید به این نکته اشاره کنیم تمامی مواردی که در رابطه با سقف کاذب دو طرفه به کار می رود در این مدل نیز کارایی دارد.

سقف کاذب دکوراتیو

همان طور که در متن بالا در رابطه با سقف کاذب نوع A و B مطالبی را بیان کردیم، می توان گفت که به این نوع از سقف ها فلت یا صاف گفته می شود و از آنها به عنوان پایه اصلی در نصب سقف کاذب استفاده می کنند. اما در رابطه با سقف کاذب دکوراتیو موضوع این چنین نمی باشد و با سقف کاذب ثابت متفاوت است.

افرادی که قصد دارند از این سقف ها استفاده کنند گزینه های متعددی از جمله باکس ساده و باکس کرو را می توانند انتخاب کنند. این نوع از سقف ها طرح ها و مدل های مختلفی دارند که تصمیم گیری در رابطه با انتخاب هر کدام از آنها به سلیقه شخصی فرد بر می گردد.

این مطلب را از دست ندهید .
کاربرد کف کاذب کارنو

ایده طراحی سقف کاذب,سقف کاذب,سقف کاذب ثابت

نصب سقف کاذب متحرک

این نوع از سقف های کاذب همانطور که از اسم آن ها پیداست، متحرک هستند و قبلیت استفاده در بسیاری از بخش ها را دارا می باشند. سقف کاذب متحرک می تواند دیوار ها و سقف منزل شما را به طرز بسیار جذابی پوشش دهد و زیبایی محیط داخلی را چند برابر کند.

در این نوع از سقف ها تایل های متعددی از جمله تایل حصیری، سفید و سیاه ، اکوستیک با استفاده از پانچ مربع، اکوستیک با استفاده از پانچ دایره و … می باشد.

در رابطه با تمام این تایل ها می توان گفت که هر کدام از آنها همانند تایل های کف کاذب قابلیت های ویژه ای دارند و همچنین می توانند جنس های متفاوتی داشته باشند که آن ها را به اناع گوناگونی تقسیم کند. به عنوان مثال کف کاذب آلومینیومی دارای تایل هایی از جنس آلومینیوم می باشد. در ادامه درباره برخی تایل های سقف کاذب توضیح داده شده است.

تایل سفید و ساده: از این نوع تایل در بیشتر قسمت ها می توان استفاده نمود و هزینه نصب سقف کاذب در این نوع بسیار پایین می باشد.

تایل تخمه مرغی: تغییراتی که در این تایل ایجاد شده است تنها از لحاظ شکل ظاهری می باشد که تمامی سلیقه ها را در نظر گرفته است.

تایل اکوستیک پانچ مربع و پانج دایره :این دو تایل از لحاظ کارایی شباهت زیادی به هم دارند و بیشتر به منظور اکوستیک کردن فضا به کار می روند.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *