کف کاذب الکترواستاتیک

کف کاذب الکترواستاتیک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کف کاذب الکترواستاتیک را در این مقاله به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم. در واقع کف کاذب به عنوان کف پوش شناخته می شود. میشود گفت یک نوع کف پوش است که می توان آن را بر روی قطعات بتنی برای ساختمان ها نصب کرد، به طور مختصر کف کاذب به سطحی فاصله دار از سطح زمین گفته می شود که فضایی خالی را برای عبوردادن سیم ها و کابل ها ایجاد می کند. کف کاذب ها انواع مختلفی دارد : کف کاذب آلومینیومی، کف کاذب فولادی و کف کاذب گالوانیزه.

از زمانی که در ساختمان ها دسترسی به تجهیزات در کف ساختمان امری ضروری شناخته شده است کف کاذب هم به وجود آمده است، برای اینکه به راحتی به تجهیزات زیر  کف دسترسی داشته باشیم و بتوانیم آن ها را تعمیر کنیم یا اینکه تغییر دکوراسیون در کف ایجاد کنیم از کف های کاذب استفاده می کنیم.

از بین این گونه کف ها می توان گفت که کف کاذب الکترواستاتیک از کاربرد زیادی برخوردار است. در روش اجرا و نصب کف کاذب می توانیم عملیات را به دو بخش دسته بندی کنیم مرحله اول استراکچر یا سازه های فلزی و مرحله دوم تایل کف کاذب.

استراکچر یا سازه ها خود به سه دسته تقسیم می شوند: سازه ها درجا در محیط هایی مثل دیتاسنترها یا اتاق های برق که وسایل سنگینی روی کف قرار می گیرد. از انواع قطعات فولادی در محل نصب وسایل استفاده می شود در این روش باید تجهیزات و نقشه چیدن تابلوها و سلول ها مشخص باشد که بتوان کار را انجام داد.

سازه های پیش ساخته آلومینیومی که بیشتر در محل هایی مثل کتابخانه ها و سینماها مورد استفاده قرار می گیرند، ارتفاع را در این روش می توان از ۱۵ تا ۷۵ سانتی متر تنظیم کرد.

سازه های پیش ساخته گالوانیزه که ساختار و اجرای این روش مثل سازه های پیش ساخته آلومینیومی است با این تفاوت که از لوله و پروفیل و اتصالات آهنی تولید می شوند، از این محصول به دلیل سنگینی در ساختمان هایی که تحمل بار بیشتری را دارند استفاده می شود.

تایل کف کاذب: قطعات تایل روی سازه های فلزی قرار می گیرند که در اتاق عمل ها علاوه بر استفاده از کف کاذب الکترواستاتیک می توان تایل را هم با مواد الکترواستاتیک پوشش داد. که در نهایت کف کاذب را آماده می کنند. سه نوع محصول را در این مرحله می توانید انتخاب کنید یکی تایل ام دی اف با روکش آنتی استاتیک، دیگری تایل آلومینیومی و تایل گالوانیزه پر شده با عایق فوم پلی اورتان.

 انواع کف کاذب الکترواستاتیک,کف کاذب الکترواستاتیک,کف کاذب الکترواستاتیک چیست

معرفی کف‌های کاذب الکترواستاتیک کارنو:

شرکت فنی و مهندسی کارنو به تولید و عرضه‌ی کف‌های کاذب می‌پردازد. کف های کاذب این شرکت از قابلیت جذب الکتریسیته‌ی ساکن برخوردار هستند. از همین جهت، این کف کاذب‌ها در مکان‌هایی چون: اتاق سرور، اتاق کنترل، اتاق برق و غیره پیکربندی می‌شوند.

یکی از متعلقات کف کاذب‌ها، قطعه‌ای به نام ارتینگ تایل می‎باشد. این قطعه به گونه‌ای ساخته شده است که الکتریسیته ساکن را توسط سیم ارتی که به آن متصل شده است به چاه ارت منتقل می‌نماید. بنابراین، بهترین و مناسب‌ترین کف کاذبی که می‌توان برای مراکز حساس استفاده نمود، کف کاذبی است که در درجه‌ی اول از خاصیت الکترواستاتیک برخوردار باشد. در غیر این‌صورت، احتمال خراب شدن تجهیزات الکتریکال افزایش خواهد یافت.

اکنون در ادامه کف‌های کاذب‌ آنتی استاتیک شرکت فنی و مهندسی کارنو را به شما معرفی می‌نمائیم.

کف کاذب طرح لگراند:

اگر قصد خرید کف کاذب برای مراکز حساس را دارید، می‌توانید از کف‌ کاذب طرح لگراند شرکت کارنو استفاده نمائید. کف کاذب طرح لگراند از قابلیت جذب الکتریسیته‌ی ساکن برخوردار می‌باشد. این محصول، به نسب سایر کف‌ کاذب‌ها از وزن سبک‌تری برخوردار است. بنابراین، وزن کمتری را به سازه‌ی اصلی وارد می‌نماید. کف کاذب طرح لگراند که گاهاً آن را با نام کف کاذب گالوانیزه می‌شناسند، از قابلیت نصب مجدد پس از پیکربندی برخوردار است. شما می‌توانید پس از راه اندازی این محصول، قطعات آن را برداشته و در مکان دیگری پیکربندی نمائید. قابلیت نصب مجدد این محصول پس از پیکربندی باعث شده است که تمایل خرید به این محصول افزایش پیدا کند.

این مطلب را از دست ندهید .
تعریف کف کاذب

کف کاذب طرح لگراند از جنس گالوانیزه است و تایل‌های آن بدون روکش HPL و PVC عرضه می‌شوند. درواقع تایل‌ کف کاذب گالوانیزه به گونه‌ای ساخته شده است که نیازی به نصب روکش ندارد. ابعاد تایل این محصول ۲۲/۵*۲۲/۵ سانتی‌متر است. از همین جهت این کف کاذب را با نام کف کاذب ۲۲/۵*۲۲/۵  نیز می‌شناسند. شما می‌توانید توضیحات تکمیلی این کف کاذب را در بخش معرفی محصولات سایت مطالعه نمائید.

کف کاذب فولادی:

این محصول همانند کف کاذب طرح لگراند از خاصیت جذب الکتریسیته‌ی ساکن برخوردار می‌باشد و گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در مراکز حساسی چون اتاق سرور است.

کف کاذب فولادی به علت زیرساختی که دارد، از قابلیت نصب مجدد پس از پیکربندی برخوردار نمی‌باشد. به عبارتی شما نمی‌توانید پس از نصب این محصول،  آن را به صورت مجدد در مکان دیگری پیکربندی نمائید. بنابراین، در زمان نصب آن باید دقت شود تا اشتباهی رخ ندهد. زیرا در صورت رخ دادن خطا به هنگام نصب این محصول، امکان اصلاح آن ممکن نخواهد بود یا به عبارتی رفع مشکلات به وجود آمده، بسیار سخت بوده و مشمول هزینه‌های اضافی‌ای خواهد شد. در نتیجه، نصب و راه اندازی کف کاذب فولادی وابسته به گروهی از نصابان حرفه‌ای و کاردان می‌باشد.

تایل کف کاذب فولادی، قابلیت نصب روکش را نیز دارد. بهترین روکش‌ها، روکش‌های HPL و PVC می‌باشند. یکی از ویژگی‌های روکش HPL ضدخش بودن آن است. پس اگر ضدخش بودن کف کاذب برای شما اهمیت دارد، باید از کف کاذبی با روکش HPL استفاده نمائید. جنس تایل کف کاذب فولادی نیز از فولاد است و ابعاد آن ۶۰*۶۰ سانتی‌متر می‌باشد. از همین جهت کف کاذب فولادی را با نام کف کاذب ۶۰*۶۰ نیز می‌شناسند.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی کف کاذب فولادی به قسمت معرفی محصولات سایت مراجعه نمائید.

کف کاذب آلومینیومی:

این محصول همانند کف کاذب فولادی نیازمند زیرساخت است. از همین جهت، پس از راه ‌اندازی از قابلیت نصب مجدد در مکان دیگر برخوردار نمی‌باشد. تایل کف کاذب آلومینیومی نیز از قابلیت نصب روکش HPL و PVC برخوردار است. جنس این تایل از آلومینیوم است و ابعاد آن ۶۰*۶۰ سانتی‌متر می‌باشد. این محصول همانند کف کاذب فولادی به عنوان کف کاذب ۶۰*۶۰ شناخته می‌شود.

شما می‌توانید برای آشنایی با مشخصات فنی این کف کاذب به قسمت معرفی محصولات سایت مراجعه نمائید.

خرید کف کاذب الکترواستاتیک:

در زمان خرید کف کاذب الکترواستاتیک باید نکاتی را رعایت نمائید. در این زیر عنوان به این نکات اشاره می‌نمائیم.

قبل از خرید کف کاذب الکترواستاتیک متراژ مکان مورد نظر را بدانید:

در ابتدا و قبل از خرید کف کاذب، متراژ مکان مورد نظر را به صورت دقیق در آورید. چنانچه متراژ مکان مورد نظر شما دقیق نباشد این احتمال وجود خواهد داشت که در زمان نصب کف کاذب الکترواستاتیک با مشکل مواجه شوید.

از حجم تأسیسات زیر کف کاذب آگاه باشید:

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید، حجم تأسیسات زیر کف کاذب است. اگر حجم تأسیسات زیر کف کاذب زیاد باشد، باید ارتفاع پایه‌های کف کاذب را بیشتر در نظر بگیرید.

چه تجهیزاتی قرار است روی کف کاذب قرار بگیرد:

قبل از خریداری کف کاذب الکترواستاتیک باید بدانید که قرار است چه نوع تجهیزاتی بر روی تایل این محصولات قرار داده شود. اطلاع از نوع تجهیزات و وزن حدودی آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا کف کاذبی را انتخاب نمائید که تایل و پایه‌های آن، تحمل وزن وارد شده‌ی تجهیزات را داشته باشد.

آیا قصد جابه‌جایی کف کاذب پس از پیکربندی را دارید یا خیر؟

دانستن این نکته بسیار حائز اهمیت است که آیا پس از نصب کف کاذب، قصد پیکربندی مجدد آن را در مکان دیگری دارید یا خیر؟

این مطلب را از دست ندهید .
راهنمای خرید کف کاذب در شیراز

به عنوان مثال: اگر مکان شما استیجاری باشد بهتر است که از کف کاذب طرح لگراند استفاده نمائید. این محصول به علت عدم زیرساخت از قابلیت پیکربندی مجدد پس از  نصب برخوردار می‌باشد. همچنین این محصول برای راه‌اندازی به نصاب نیازی ندارد. فقط کافیست پایه‌های آن را در نقاط مشخص شده‌‌ای که خود می‌دانید قرار دهید و پس از آن تایل‌ها را بر روی این پایه‌ها فیکس نمائید.

کف‌های کاذبی چون: کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی برای نصب نیازمند زیرساخت هستند. از همین جهت شما نمی‌توانید این محصول را پس از نصب مجدد در مکانی دیگری پیکربندی نمائید. راه اندازی این کف کاذب‌ها نیازمند نصاب است و پایه‌های آن‌ها در کف اصلی پیچ و رول‌پلاک می‌شود.

قبل از خرید کف کاذب الکترواستاتیک از دما و رطوبت مکان مورد نظر آگاه شوید:

از آنجایی که کف‌های کاذب از متریال و ساختار خاص خود برخوردار هستند، بهتر است که قبل از خرید کف کاذب از دما و رطوبت مکان مورد نظر آگاه شوید؛ زیرا دما و رطوبت در ماندگاری و طول عمر این محصولات تأثیرگذار است. به عنوان مثال: اگر مکان مورد نظر شما از دما و رطوبت بالایی برخوردار می‌باشد، بهتر است که از کف کاذب آلومینیومی استفاده نمائید. زیرا متریال این محصول به گونه‌ای است که در چنین محیط و دمایی از قابلیت ماندگاری بیشتری برخوردار خواهد بود.

مزایای کلی کف های کاذب:

در زمانی که آتش سوزی رخ می دهد قابلیت این را دارند بدون اینکه ریزش کنند و خراب شوند تا یک ساعت دوام بیاورند. مقاومت در برابر وزن های تا ۱ تن را دارا می باشند، ضد الکتریسیته بودن این کف ها که برای مراکز کامپیوتری و دیتاسنترها مورد استفاده قرار می گیرد. از انواع رایج کف های کاذب می توان آلومینیومی را نام برد که نسبت به کف های چوبی و فولادی مقرون به صرفه تر هستند.

معمولا الکتریسیته ساکن به دلیل مالش بین مواد پلاستیکی و کف پوش ها ایجاد می شود. کف کاذب الکترو استاتیک در محیط هایی که از امنیت بالایی برخوردارند مورد استفاده قرار می گیرند، مثل فروشگاه هایی که مواد منفجره دارند یا بیمارستان ها و… گاهی اوقات پیش می آید که روی فرش در حال قدم زدن هستید می خواهید به سراغ یخچال بروید در این زمان که می خواهید درب یخچال را بگیرید احساس جرقه می کنید این دقیقا همان چیزی است که در اتاق های برق و دیتا سنترها باید رعایت شود. یکی از مواردی که در اتاق عمل وجود دارد بودن الکتریسیته ساکن است که به دلیل رفت و آمد به وجود می آید که به دلیل خاصیت استاتیکی این الکتریسیته همان جا می ماند.

کف های کاذب الکترواستاتیک,انواع کف کاذب الکترواستاتیک,کف کاذب الکترواستاتیک

بودن الکتریستیه ساکن در اتاق عمل به دلیل وجود دستگاه های برق می تواند خطر ساز باشد. بنابراین برای از بین بردن این بار باید از کف پوش یا کف کاذب الکترواستاتیک استفاده کرد . این کف پوش بار الکترواستاتیکی را که توسط حرکت وسایل و رفت و آمد افراد به وجود آمده است را کم میکند و مقاومت الکتریکی در آن جا کنترل می شود. روکش آپوکسی الکترواستاتیک بر پای هرزین آپوکسی و هاردنر پلی آمین تغییر شکل پیدا می کند و تولید می شود.

مکان های مناسب برای استفاده از کف کاذب الکترواستاتیک شامل اتاق های عمل در بیمارستان ها، دیتاسنترها، مراکز مخابراتی، اتاق کامپیوتر، اتاق های مرکز کنترل و … می شود. که با نصب کف کاذب می توان از خطرات احتمالی ناشی از اتصالات کابل ها و سیم کشی ها جلوگیری به عمل آورد. به طور خلاصه در کف کاذب الکترواستاتیک ضخامت سطح نهایی بین ۳-۲ میلی متر می باشد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *