خرید کف کاذب

۴ نکته مهم برای انتخاب و خرید کف کاذب

انتخاب کف کاذب برای خرید

کف کاذب یکی از مواردی می باشد که سازمان های بزرگ برای نگهداری از تجهیزات ضروری خود از آن استفاده می کنند. برای داشتن یک کف کاذب خوب و مناسب باید نکات و مواردی را به درستی انتخاب کرد تا در نهایت به خرید مناسب کف کاذب منجر شود.

به طور کلی می توان ۴ نکته اساسی را برای خرید کف کاذب مناسب به کار بست تا در نهایت کف کاذب با کیفیت را مناسب با محیط کاری انتخاب کرد. این چهار نکته عبارتند از:

  • انتخاب کف کاذب با کیفیت و اصل

کف کاذب می تواند از هر جنس یا کیفیتی برخوردار باشد. (کف کاذب آلومینیومی و یا فولادی) اما باید توجه کرد که تنها کف های کاذب از نوع مرغوب می توانند کیفیت فضای کاری را ارتقاء بخشند. به طور کلی بهتر است کف کاذب را متناسب با تشکیلات فضای داخل اتاق در نظر گرفت.

منظور از تناسب فضای اتاق، تجهیزاتی است که فضای کار به آن نیاز دارد و باید پوشانده شود. گاهی اوقات رنگ، کیفیت و کارایی، مشخصات فنی و حتی نوع برند و معروفیت کارخانه تولید کننده کف کاذب برای خرید کف کاذب باید مورد توجه قرار گیرد.

چنانچه بتوان از نکات اساسی بیان شده اطلاع یافت و در آخر تصمیم به خرید کف کاذب نمود به احتمال بیشتر کف کاذب مناسب را تهیه خواهید کرد. داشتن برند مناسب و شناخت کارخانه تولید کننده کف کاذب نیز می تواند شما را با صاحبان تولید کننده مرغوب آشنا کرده و خرید مناسب خود را انجام دهید.

برند های معروف دنیا در تولید کف کاذب، شرکت های تولید کننده TATE و ASM هستند. خرید از کارخانه های معروف بیان شده می تواند اطمینان شما را در خرید و تهیه کف های کاذب یاری دهد. نکته مهم دیگر هم دانستن نوع کلاس کف کاذب است که باید نسبت به آن آگاهی لازم را به دست آورد.

انتخاب کف کاذب,تولید کف کاذب,خرید کف کاذب

  • دقت کردن به روکش و پوشش سطح روی کف کاذب

یک پیشنهاد مهم برای کف کاذب مناسب استفاده از روکش های HPL می باشد. hpl مخفف کلمات High Pressure Laminate است. این عبارت به معنی لمینت های کیفیت بالا می باشد. داشتن روکش مورد نظر برای کف های کاذب با رنگ خاکستری بوده و مناسب اتاق های سرور در سازمان ها و شرکت های بزرگ است.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با زیر سازی کف کاذب

به طور کلی رویه hpl یک خاصیت فوق العاده در دفع جریان الکتریسیته ساکن دارد. این ویژگی منحصر به فرد، شاید در سایر تجهیزات ساختمانی وجود نداشته باشد. علاوه بر این امکان شستشو و تمیز کردن کف کاذب با رویه hpl بیش از هر کف کاذب دیگری نمایان است.

خصوصیت مهم تر این نوع از کف کاذب داشتن کلسیم سولفات در مواد آن است که برای اتاق های سرور و مرکز داده های دیتا سنتری مناسب ترین کف کاذب به شمار می آید. شاید بتوان یک پیشنهاد مناسب را برای اتاق های سرور و دیتا سنتر ها این گونه بیان کرد که بهتر است از کف های کاذب با رویه موکتی استفاده شود.

کف های کاذب با رویه موکتی نوعی از کف های کاذب است که برای پوشش کف اتاق های دیتا سنتری مناسب می باشد. پیشنهاد می شود که کف های کاذب لخت و بدون موکت برای اتاق های دیتا سنتر تهیه کنید.

پیشنهاد دوم هم در خصوص نوع پانل های کف کاذب است که از طریق آن می توانید برای اتاق سرور پوشش موکت مورد نظر را از طریق چسباندن پانل های آماده موکت اعمال کنید. چسباندن موکت باید به صورت یکسره روی کف کاذب صورت گیرد. روش توصیه شده نحوه دسترسی به تجهیزات زیر کف کاذب را به آسانی میسر می سازد. این سهولت در کف های کاذب نوع HPL نیز دیده شده است.

  • نوع کف کاذب باید متناسب با فضای مورد نظر باشد

برای داشتن یک کف کاذب مناسب باید شرایط مورد نیاز را با کلاس های نوع A، نوع B، نوع C و نوع D و نوع F تهیه نمود. کف های کاذب با انواع ذکر شده می تواند در رده کف های کاذب با کیفیت باشد اما در رده های مختلف. به عنوان مثال نوع A دارای کف های کاذب رده بالا و نوع F دارای کف های کاذب رده پایین است.

کف کاذب اتاق سرور,کف کاذب دیتاسنتر,کف کاذب مناسب

به طور کلی کف های کاذب با نوع D از سری کف های کاذبی است که کیفیت متوسط را برای آن عنوان کرده اند. شاید بتوان گفت که کف های کاذب نوع D باید رویه موکتی را به آن افزود. این افزایش می تواند به صورت صرفه جویی در هزینه تهیه کف کاذب پارامتر معقولی به شمار می آید. کلاس های کف کاذب با ویژگی های ذیل خلاصه می شوند:

کلاس نوع A :

کف کاذب از نوع کلاس A یکی از بهترین و با کیفیت ترین کف های کاذب تولید شده در کارخانه می باشد. این کف کاذب بدون نقص تولید می شود و تکامل مواد داخلی آن در کارخانه تولیدی بیش از هر عامل دیگری اهمیت دارد.

این مطلب را از دست ندهید .
سقف کاذب چیست

کلاس نوع B:

کف کاذب با کلاس نوع B شاید اندکی خط و نشان روی سطح آن دیده شود. اما این خط و نشان ها فاقد هر گونه پوسیدگی و لب پریدگی است. به نحوی که در پنل آن هیچ نقصی دیده نخواهد شد.

کلاس نوع C:

کف کاذب نوع C نوعی از کف های کاذب است که پوشش و رویه آن از روکش پوشیده شده است . در این کف کاذب پوسیدگی و لب پریدگی نیز دیده شده است البته مقدار این رنگ پریدگی تا حدی منجر به کیفیت پایین تر کف های کاذب می شود.

کلاس نوع D:

این نوع کف کاذب با رده متوسط در کیفیت معروف است. برای این کف کاذب باید از رویه موکت استفاده کرد. حتی می توان از پنل های آماده برای موکت گذاری این کف کاذب نیز استفاده نمود.

کلاس نوع F:

کف کاذب در نوع F، پوسیدگی و رنگ پریدگی بسیار دارد و شاید همین عامل رده پایین و نامناسبی را برای این نوع کف کاذب فراهم آورده است. در حقیقت کف کاذب نوع F برای پلتفرم و سکو های موقت مناسب است. کاربرد اصلی کلاس F برای ساختار های قالب بندی های موقت تعریف شده است.

  • بر آورد میزان هزینه حمل و نقل در جابجایی کف کاذب باید محاسبه گردد

به طور کلی در زمان خرید کف های کاذب بر آورد میزان هزینه حمل و نقل و جابجایی فراموش می شود. در نتیجه در زمان خرید کف کاذب مقدار قیمت نهایی بیش از آن مقداری است که در زمان خرید بیان شده است.

در بررسی های اولیه قیمت کف کاذب نیاز به در نظر گرفتن هزینه جابجایی دارد و این مقدار بعد از محاسبات اولیه باید به مقدار هزینه کف کاذب اضافه شود. محاسبه مقدار هزینه مورد نظر به عواملی همچون محل یا مکان کف کاذب، طبقه مورد نظر  و حتی مساحت مورد نظر نیز بستگی دارد.

نوع بسته بندی و هزینه های بالا سری اولیه نیز به مقدار اولیه هزینه حمل و نقل و جابجایی کف کاذب اضافه می شود. موارد بیان شده را در هنگام خرید از فروشنده کف کاذب می توانید سوال نمایید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *