سقف کاذب

نصب سقف کاذب و نکات کاربردی خرید آن

بیشتر افراد تمایل دارند که برای نصب سقف کاذب از طرح ها و نقش هایی استفاده کنند تا در زمانی که در منزل هستند به آن ها آرامش خاصی داده شود. بنابراین تولید کنندگان سقف های کاذب این امکان را فراهم کرده اند که با استفاده از نور پردازی های زیبا و جذاب در سقف یک دکور دلنشین را برای محیط داخلی به وجود آورند.

اجرای سقف کاذب,تولید سقف کاذب,خرید سقف کاذب

راه های گوناگون به منظور استفاده از سقف کاذب

به دلیل اینکه سقف در معرض دید بیشتری قرار می گیرد، زیبایی آن در کل محیط داخلی تاثیر بیشتری دارد. بنابراین یکی از عناصر اصلی و مهم در هر فضایی به شمار می رود و تعریف دقیقی از زیبایی شناسی به شمار می رود.

برای انتخاب نصب سقف کاذب نظرهای مختلفی وجود دارد و عواملی از قبیل محیط، شرایط آب و هوا، سلیقه شخصی در آن دخیل می باشد. بنابراین انواع سقف کاذب در نقش ها و طرح های مختلف وجود دارند که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند؛ مانند تغییر یک سطح صاف به منظور دست یافتن به یک ظاهر متفاوت در محیط داخلی، استفاده از ایده هایی که برگرفته از سبک های کلاسیک باشد، تولید سقف های آجری، سقف های کاذب درخشان که در آن ها از لامپ های توکار و روکار استفاده شده است.

زمانی که برای پر کردن فضای خالی بین سقف کاذب و سقف اصلی از سفال و یا بطری شیشه ای استفاده می شود، به عنوان یک عایق حراتی عمل کرده و نمای ویژه ای در زمان اتمام کار نصب سقف کاذب به وجود می آورند.

ساخت سقف کاذب,طراحی سقف کاذب,قیمت سقف کاذب

استفاده از روش های آسان و کم هزینه برای نصب سقف کاذب

با توجه به اینکه مواد به کار رفته برای اجرای سقف کاذب همانند کف کاذب در رنج های قیمتی متفاوتی قرار دارند، بنابراین شما می توانید یک نوع از سقف را انتخاب نمایید که هزینه کمتری داشته باشد و زیبایی خاصی را به فضای داخلی ببخشد.

این مطلب را از دست ندهید .
کف کاذب پانچدار چیست

استفاده از ایده های خلاقانه در زیبایی سقف مانند نورپردازی به منظور بازی با نور و به وجود آوردن یک فضای دلنشین در محیط، کار پر هزینه ای نمی باشد و شما می توانید با کمترین هزینه این کار را انجام دهید. برخی از افراد نیز تمایل دارند برای سقف خود از طرح آسمان و ابر استفاده کنند که نه تنها ارتفاع زیادی را لازم ندارد بلکه هزینه آن نیز کمتر است. نکته مهم که در رابطه با این موضوع وجود دارد این است که باید در زمان نصب سقف کاذب تمام نکاتی که در رابطه با مقاومت سقف وجود دارد را در نظر بگیرید.

در زمان نصب سقف کاذب اتاق خواب باید به ارتفاع آن توجه داشته باشید. همچنین برای سقف محیط تجاری و اداری نیز این نکته را مدنظر قرار دهید که میزانی از ارتفاع برای نورپردازی، HVAC و خطوط پشتیبانی کاهش پیدا می کند.

برای نصب و اجرای سقف کاذب باید مواردی از قبیل نوع مواد به کار رفته، ویژگی های فیزیکی، ارتفاع، میزان مقاومت و … را در نظر داشته باشید.

تاثیر نور در سقف کاذب

در بیشتر موارد مردم از سقف برای روشنایی مستقیم و غیر مستقیم در فضای داخلی استفاده می کنند؛ به دلیل اینکه در نمای داخلی و زیبایی محیط نور پردازی تاثیر به سزایی دارد و حس خوشایندی را در افراد به وجود می آورد. بنابراین سطح سقف کاذب به صورتی طراحی شده است که شما می توانید انواع نورپردازی را در آن اجرا کنید؛ زیرا این نوع از سقف ها به دلیل استفاده از روش های خارق العاده در اجرای سقف کاذب، شیوه های نوینی را برای ایجاد نور به کار برده اند.

این مطلب را از دست ندهید .
آشنایی با کف کاذب اپوکسی

بنابراین در زمانی که برای خرید و نصب سقف کاذب تصمیم نهایی را گرفته اید و طرح های مختلفی را در ذهن خود مجسم می کنید باید نور سقف را نیز در نظر داشته باشید. زیرا نور پردازی در سقف می تواند به طور موثری در نما و ارتفاع سقف تاثیر داشته باشد. توجه به تمام این ویژگی ها باعث می شود که در پایان کار یک اثر بی بدیل و زیبا خلق شود.

نصب سقف کاذب,اجرای سقف کاذب,تولید سقف کاذب

طراحی سقف کاذب

در زمان اجرای سقف کاذب باید به قسمت هایی که قصد دارید آن ها را پوشش دهید، هندسه فضا، بخش هایی که آن ها را در معرض دید قرار می دهید و طرحی را که برای آن انتخاب می کنید توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا تمامی این موارد می تواند در طراحی انواع سقف کاذب منزل شما تاثیر زیادی داشته باشد و یک اثر بسیار زیبا در فضا به وجود می آید. بنابراین انجام دادن هر نوع کاری با رعایت تمام موارد و ریزه کاری ها به بهترین اثر تبدیل می شود.

اگر شما تمایل دارید که تنها نورپردازی مناسبی را برای محیط به وجود آورید باید یک قسمت کوچک را برای استفاده از لامپ های ثابت و متحرک طراحی نمایید. چنانچه قصد داشته باشید یک فضای آرامش بخش را به وجود آورید باید به رنگ آمیزی و طرح های سقف کاذب توجه کنید و آن را به دقت انتخاب نمایید.

لازم به ذکر است که در رابطه با این موضوع به این مسئله اشاره کنیم که قیمت انواع سقف کاذب پایین می باشد و در برابر نمای جذاب و زیبایی خاصی که به محیط می دهد، هزینه زیادی را در بر نمی گیرد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *