نصب کف کاذب آلومینیومی

۵ مرحله در نصب کف کاذب آلومینیومی

کف های کاذب انواع مختلفی دارند مثل کف کاذب آلومینیومی، چوبی یا فولادی که با توجه به سلیقه و نیاز مشتری ها و نوع سازمان از این کف ها استفاده می شود کف کاذب آلومینیومی به دلیل ویژگی های خاصی که دارد استفاده های بخصوصی از آن ها می شود. انواع کف کاذب آلومینیوم را با نوع روکش های مورد استفاده نیز از هم می توان متمایز کرد. کف کاذب آلومینیوم روکش های مختلفی از لحاظ جنس دارند مانند روکش پی وی سی، موکت، اچ جی ال، وینیل، وینفلکس، ال جی، پلاستیک، ترمیک، سرامیک … که میتواند زیبایی خاصی به این نوع کف ها ببخشد، البته باید گفت که هر کدام از این روکش ها خواص و ویژگی های خاص خود را دارند که با توجه به نیاز و سلیقه مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند.

۵ مرحله نصب کف کاذب آلومینیومی

برای اجرا و نصب کف کاذب آلومینیومی پنج مرحله وجود دارد که به اختصار توضیح می دهیم:

کلاهک

کلاهک در کف کاذب آلومینیومی از جنس آلومینیوم است که با روش ریخته گری یعنی مواد مذاب ساخته می شود. این کلاهک توسط رزوه روی میله رابط بسته می شود. به دلیل وجود میله رابط و کلاهک امکان تنظیم ارتفاع از ۳ تا ۷ سانتی متری فراهم می شود.

مهره قفل کننده

این مهره هم از جنس آلومینیوم می باشد که به روش دایکاست درست شده است. این مهره کلاهک را ثابت نگه می دارد و از کم و زیاد شدن ارتفاع جلوگیری می کند.

میله رابط

میله رابط ارتفاع را از کف زمین با کلاهک تعیین می کند. این میله از فولاد ساخته می شود که تحمل بار و سنگینی وسایل و تجهیزات را بتواند تحمل کند.

اجرای کف کاذب آلومینیومی,کف کاذب آلومینیوم,کف کاذب آلومینیومی

کفشک

در نصب کف کاذب آلومینیومی از جنس آلومینیوم است که این هم به روش دایکاست ساخته می شود. کفشک را با رولپلاک به زمین وصل می کنند و مقاومت و پایداری کف کاذب را تکمیل می کند.

این مطلب را از دست ندهید .
معرفی کف کاذب شیشه ای

استرینگر یا خط کش

برای حفظ فاصله ما بین پایه ها از استرینگر استفاده می شود.

اجرای پنل در نصب کف کاذب آلومینیومی

پنل کف کاذب آلومینیوم تقریبا ۷ کیلوگرم وزن دارد که توسط سفارش مشتری و محلی که قرار است کف نصب شود با پوشش های مختلف ارائه می شود.

ویژگی و مزایای کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب آلومینیومی یکی از پرکاربرد ترین انواع کف کاذب است این کف ها به روش دایکاست تولید می شوند. این نوع روش تولید محصول باعث تراکم زیاد آن شده که باعث می شود تحمل بار فشار بالایی را داشته باشند. کف کاذب آلومینیوم به دلیل جنسی که دارد از انواع دیگر کف ها سبک تر است که ویژگی مهمی برای نصب و وصل کردن این کف به شمار می آید، سبک بودن این کف ها برای ساختمان هایی که قصد آن ها کاهش بار است بسیار مناسب تر از کف های دیگر می باشد. به دلیل وزن سبکش می توان در طبقات بالای ساختمان ها از آن ها استفاده کرد.

کف کاذب آلومینیومی در برابر رطوبت مقاومت زیادی دارد و خاصیت ضد زنگ را هم دارا می باشد. مقاومت در برابر رطوبت ویژگی مهمی برای استفاده از آن در مراکز مهم می باشد، به طور مثال در شهرهای جنوبی و شمال کشور که رطوبت هوا زیاد است باعث می شود وسایل زنگ بزنند اما استفاده از این محصول در این مناطق به دلیل ضد زنگ بودن باعث می شود سازه طول عمر بالایی داشته باشد. همچنین در اتاق هایی مثل اتاق برق و سرور که عایق بودن در آن جا اهمیت زیادی دارد می تواند کاربردی و مفید باشد.

این مطلب را از دست ندهید .
شناسایی و رفع چالش های کفپوش بتنی

مراحل نصب کف کاذب آلومینیومی,نصب کف کاذب آلومینیومی,اجرای کف کاذب آلومینیومی

وزن پایین این نوع کف های کاذب یکی از ویژگی های قابل اهمیت برای استفاده در سازمان ها می باشد، علاوه بر این زیبایی وظرافت ، تنوع طرح ها این کف ها را به محصولی کاربردی تبدیل کرده است.

این نوع کف های کاذب به دلیل استفاده های کاربردی که دارند به شکل درزدار و مشبک تولید می شوند. این درزها و مشبک دار بودن کف های کاذب آلومینیومی امکان تهویه هوا را در زیر کف ها به بهترین شکل ایجاد می کنند. تهویه هوا برای اتاق هایی مثل اتاق سرور که دمای محیط در آن جا حتما باید پایین باشد ویژگی های مهمی برای نصب این محصول ها به شمار می رود.

آلومینیوم موادی است که امکان خوردگی در آن وجود ندارد و برای مکان هایی که از رطوبت بالایی برخوردارند بسیار مناسب است، کف کاذب آلومینیوم امنیت ساختمان را بالا می برد به دلیل اینکه در برابر آتش سوزی از مقاومت بالایی برخوردار هستند حائز اهمیت می باشند.

موضوع دیگری که در مورد انتخاب کف های کاذب آلومینیومی حائز اهمیت است قیمت آن است، قیمت کف کاذب آلومینیومی نسبت به کف های دیگر از قیمت بالایی برخوردار هستند، یکی از عواملی است که مشتریان را از خرید این نوع کف پوش بار می دارد . به دلیل قیمت بالا خرید این محصول مقرون به صرفه نیست اما با این حال ویژگی های خاصی که این محصول دارد را باید در نظر گرفت. گاهی اوقات با خرید محصولی به قیمت پایین تر باعث خسارت هایی به سازمان می شویم که جبران آن هزینه بسیار زیادی دارد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *