دلایل استفاده از کف کاذب

دلایل استفاده از کف کاذب چیست

نگاهی تخصصی به کف های کاذب

در این مقاله می خواهیم دلایل استفاده از کف کاذب را برسی کنیم. برای استفاده از کف های کاذب می توان به دلایل مختلفی اشاره کرد. قبل از اشاره کردن به هر کدام از این دلایل باید بیشتر با مفهوم و معنای کف های کاذب آشنا شویم، و قرار است در این مقاله به تمامی این مطالب به نوبه خود اشاره کنیم.

مقدمه ای بر ساختار و دلایل استفاده از کف های کاذب

به سطحی با ارتفاع ۲ اینچ تا ۴ فوت که روی یک کف از جنس بتن قرار میگیرد کف کاذب میگویند، فضا ایجاد شده توسط کف های کاذب را می توان برای مصارف برقی و سیم کشی و به منظور سرمایش و گرمایش و یا سیرویس های مکانیکی مورد استفاده قرار داد. گاهی اوقات استفاده های مهم تری نیز می توان از کف های کاذب کرد. برای مثال در یک دیتاسنتر، از فضای آن ها برای انتقال سرما بین وسایل استفاده می شود.
می توان به این نتیجه رسید که کف های کاذب جدا از اینکه به ما کمک می کند در فضا صرفه جویی کنیم، از هدر رفتن انرژی هم جلوگیری می کند. به صورت کلی می توان گفت استفاده از کف های کاذب باعث ایجاد تغییر در عملکرد گرمایی می شود.
دلایل استفاده از کف های کاذب را به دو بخش کلی می توان دسته بندی کرد: دلیل اول تاثیر معماری که کف های کاذب دارند و این که فضا را حفظ می کنند(به داکت های عرضی و طولی احتیاجی نخواهید داشت) و دلیل دوم آن، بهینه سازی مسائل مرتبط به انرژی و عملکرد گرمایی می باشد.

دلایل استفاده از کف های کاذب به صورت مشخص

حالا که با مفهوم کف های کاذب آشنا شدیم، به سراغ دلایل استفاده از کف های کاذب می رویم و به صورت جدا هر کدام از دلایل را شرح می دهیم. ابتدا علت استفاده از کف کاذب را به طور خلاصه بیان می کنیم سپس خواسته هایی که شما از کف کاذب دارید را تا حدی که به عملکرد ضرر نرساند را برآورده می کنیم و در آخر شما می توانید با شرکت ارائه دهنده این خدمات ارتباط برقرار کنید و نیاز های خود را به طور واضح بیان کنید.

این مطلب را از دست ندهید .
راهنمای کاربردی نصب کف‌ های کاذب و تجهیزات مورد نیاز

دلیل اول، برای بهینه سازی جریان هوا از کف های کاذب استفاده کنید

فرقی ندارد در مورد چه فضایی حرف می زنیم، محل رفت و آمد، اعمال روشنایی، سیستم گرمایشی، فضا برای ایجاد سیستم تهویه هوا و دیگر فضا های موجود. حال باید روشی را انتخاب کنیم که نه تنها عمکردی خوبی را دارا باشد بلکه از هدر رفتن اضافه انرژی جلوگیری کند.
تحقیقات بیان گر این موضوع هستند که سیستم های تهویه ای که به وسیله کف های کاذب ایجاد می شود، به بهترین شکل ممکن وظیفه ای که دارند را انجام می دهند. یعنی از نظر مقدار انرژی که از منبع اصلی تا رسیدن به مقصد خود به هدر می رود در پایین تر حد قرار دارد. در واقع، مکان هایی که کنترل دما مهم باشد. شاید علت استفاده زیاد از کف های کاذب در دیتاسنتر ها همین موضوع است و اگر بخواهیم عملکرد بهتر را داشته باشیم، به جز استفاده از ظرفیت کف های کاذب راه دیگری نداریم.

دلیل دوم، فضا اهمیت دارد، برای صرفه جویی در آن از کف کاذب استفاده کنید

بی شک می خواهید از فضا های موجود در داخل منزل خود یا محلی که در آنجا به کار مشغولید به بهترین شکلی که امکان دارد استفاده کنید. شاید هم این موضوع یکی از مهم ترین علت های استفاده از کف های کاذب باشد. یعنی اگر به فرض مثال برایمان چگونگی مصرف انرژی یا هدر رفتن آن اهمیتی زیادی نداشته باشد، ولی زیبا بودن محیط و در چارچوب طرحی دارای توازن کار شده باشد، بی شک بسیار مهم می باشد.
علت دیگری که برای استفاده از کف های کاذب وجود دارد این است که بعد از گذر زمان و ایجاد هر گونه خرابی یا مشکل، حضور شریان های مهم ساختمان در مکان هایی با دسترسی آسان، امتیاز بسیار خوبی به حساب می آید.

این مطلب را از دست ندهید .
برش کف کاذب

دلیل سوم، چابک سازی سازه برای روزهای سخت آینده

علت استفاده از کف های کاذب، تنها مربوط به زمان حال نمی باشد، یعنی شاید در آینده نچندان دور دوست داشتید شکل و ساختار سازه ی خود را عوض کنید، در این جا کف های کاذب باعث می شود که تاسیسات شما به هیچ یک از سیم کشی ها، سیستم سرمایشی و گرمایشی و سیستم تهویه کوچیک ترین آسیبی وارد نکند.

دلیل چهارم، حرفه ای و دقیق شیب بندی کنید

یکی از دلایل سازه ای استفاده از کف های کاذب که می توان به آن اشاره کرد ایجاد کفی صاف و صیقلی و کاملا تراز است. همچنین نبود این خصوصیات، زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که این مکان، کاربرد حساسی داشته باشد.

دلیل پنجم، صرفه جویی اقتصادی و زمانی

و آخرین دلیل استفاد از کف های کاذب بحث مالی است که با داشتن ساختار ساده و نگهداری راحت تر نسبت به دیگر سیستم های مشابه باعث می شود که برای تعمییر هزینه بسیار کمی تر متحمل شوید. که در شرایط امروزه بسیار نکته مهمی برای افراد می باشد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *