استانداردسازی کابل کشی از کف (کف کاذب)

استفاده ازکف کاذب در دیتاسنترها و مراکز مخابراتی و محیط های اداری و تجاری و دیگر مراکز حساس امریست ضروری، زیرا می بایست کابل کشی به صورت ساختار یافته در کف، توسط سینی کابل به قسمت های مختلف منتقل گردد و همچنین جهت افزایش طول عمر تجهیزات الکتریکی می بایست الکتریسته ساکن در محیط ، به چاه ارت هدایت گردد که این کارها توسط اجرای کف کاذب در محیط امکان پذیر می باشد.

کف ­های کاذب به ۳ دسته تقسیم بندی می­ شوند:

  1. کف فلزی متصل به ارت
  2. کف آلومینیومی با روکش PVC
  3. کف فولادی با روکش HPL

بر اساس استاندارد BICSI کف دیتاسنتر باید از نوع فلزی متصل به ارت استفاده شود تا الکتریسیته ساکن را به چاه ارت انتقال دهد. کف کاذب باید خاصیت جذب الکتریسیته ساکن را داشته باشد و از نوع هادی جریان الکتریسیته باشد. یک سیم ارت مستقیما از کف کاذب به شین ارت متصل شود.

استانداردسازی کابل کشی از کف (کف کاذب)

از ابتکارات نوین کارنو در سیستم های مبنی بر توزیع رسانه از کف می باشد به نحوی که این نوآوری پدیده ای بی نظیر در بازار جهانی شناخته شده است و تمامی مکانیزم ها و رسانه های مختلف(انواع کابل) بطور کاملا پنهان از دید کاربران در زیر پوشش کف کاذب قرار میگیرد، این راه حل بهترین گزینه برای ساختمان هایی است که در هنگام ساخت هیچگونه زمینه ای برای ایجاد بستر شبکه برای آنها در نظر گرفته نشده است.

یکی از قابلیت های اساسی و مهم این سیستم داشتن آزادی عمل بسیار بالا در طراحی و تعیین مسیر های عبوری انواع رسانه و مکانیزم ها می باشد، و  امکان تغییر این مسیر ها پس از نصب کامل نیز وجود دارد و به دلیل فضای کافی بین رساناها بر طبق (EMI,EMC) احتمال هیچ گونه بر هم کنشی وجود نخواهد داشت.

چرا کف کاذب کارنو ؟

کف کاذب کارنو تنها کف کاذبی است که دارای قطعات کاربردی کامل شامل اگزیت تایل (تایل خروجی کابل )، ارتینگ تایل، تایل مخصوص باکس کفی، پلنیوم و غیره می باشد. در ایران به دلیل دارا بودن منابع فروان آلومینیوم و همچنین مقرون به صرفه بودن هزینه تولید آلومینیوم و فولاد، بیشتر کف های کاذب موجود در بازار از جنس کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب فولادی می باشد. همین موضوع سبب شده است تا بازار کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب فولادی در ایران داغ شده و بسیاری از شرکت‌ها از این نوع کفپوش ها استفاده می کنند. اما کف کاذب گالوانیزه کارنو در طراحی و نوع مواد به کار گرفته در بازار ایران منحصر به فرد می باشد. این شرکت به عنوان تولید کننده کف کاذب توانسته است کف کاذبی مطابق با متریال های کف کاذب لگراند فرانسه (سولفلکس) تولید نماید و جهت تکمیل نقاط قوت آن توانسته است قطعاتی را تولید و ثبت اختراع نماید.

لازم به ذکر است شرکت کارنو در تولیدات خود کلیه استانداردهای مربوطه اروپایی را که در ایران نیز مورد تایید و دارای اعتبار می باشد را از نظر کیفیت ساخت و مواد اولیه رعایت نموده است این درحالی است که از نظر قیمتی میتواند با محصول مشابه خارجی خود (کف کاذب سولفلکس لگراند فرانسه) به خوبی رقابت نماید.